Hlavní obsah

Francie zastavila program dotovaného leasingu elektromobilů, zájem překonal očekávání

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Program, který měl za cíl zvýšit poptávku po elektromobilech i mezi lidmi s nižšími příjmy, vyvolal ve Francii obrovský zájem. Kdo ho nestihl využít, musí počkat do příštího roku.

Foto: Peugeot

Ilustrační foto, Peugeot e-208

Článek

Francouzská vláda zastavila po zbytek letošního roku program dotovaného leasingu elektromobilů pro osoby s nízkými příjmy. Poptávka totiž výrazně překročila původní plány, uvedla agentura AFP.

Další cyklus Paříž spustí příští rok. Program umožňuje lidem s ročním příjmem do 15 400 eur (zhruba 388 000 Kč) leasing elektromobilu se splátkou 100 až 150 eur (zhruba 2500 až 3800 Kč) měsíčně.

Vláda program zavedla s cílem zvýšit poptávku po elektromobilech mezi lidmi, kteří by si je jinak nemohli dovolit. Začátek programu posunula na začátek letošního roku. Původně měl začít dříve, ale francouzské automobilky neměly připraven dostatečný počet vozidel, které vyhovují vládním parametrům.

V Česku vzrostl prodej hybridů i elektromobilů, zájem o plug-in hybridy klesá

AutoMoto

Vláda na letošek vyčlenila 1,5 miliardy eur na 20 000 leasingů. Jejich počet následně zvýšila na 50 000 a přislíbila, že nabídku příští rok obnoví.

Rovněž nabízí zájemcům o auta peněžní pobídku 5000 až 7000 eur (asi 127 000 až 177 800 Kč), aby se na silnicích objevilo více elektromobilů. To pro státní pokladnu ročně znamená náklady zhruba jednu miliardu eur.

K tomu, aby mohla být vozidla zařazena do obou programů, musejí splňovat limity pro množství uhlíku, které vzniklo při jejich výrobě a přepravě. Toto opatření má zajistit, aby se do programu nedostala levná vozidla vyrobená v Číně. Byl z nich vyřazen například model Spring automobilky Dacia, který se vyrábí v Číně.

Seznam obsahuje 24 modelů vyráběných francouzsko-italskou skupinou Stellantis a pět modelů francouzské automobilky Renault. Způsobilý je i Model Y americké společnosti Tesla, nikoli však její Model 3.

Ford pracuje na dostupném elektromobilu, za vývojem stojí speciální tým

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám