Hlavní obsah

V Česku vzrostl prodej hybridů i elektromobilů, zájem o plug-in hybridy klesá

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na českém trhu meziročně vzrostl lednový zájem o hybridní vozy o bezmála 30 procent, zatímco elektromobily si polepšily o 10 procent. Zájem o plug-in hybridy ale klesl.

Foto: Jan Handrejch

Ilustrační foto

Článek

Prodej nových aut s hybridním pohonem se v lednu meziročně zvýšil o 29,6 procenta na 3817 vozů. Z toho odbyt plug-in hybridů ale poklesl o téměř 12 procent na 431 vozidel. Odbyt elektromobilů vzrostl o 10,3 procenta na 473 aut. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Nejprodávanější značkou hybridních vozů zůstává Toyota s 1067 auty, následuje Škoda Auto se 442 vozy a třetí je BMW s 346 vozidly. Nejoblíbenějším modelem je Škoda Octavia s 433 prodanými kusy před Toyotou Corolla (420).

„Jedním z lákadel, o která se české firmy začínají zajímat, je státní podpora na pořízení elektromobilů nebo vodíkových vozů. U Toyoty tento krok doplňujeme vlastní dotací pro hybridní vozy, na které se podpora státu nevztahuje. Hybridní dotace Toyoty dosahuje výše až 240 tisíc korun, je navíc oproti státní dotaci dostupná nejen pro právnické, ale i pro fyzické osoby,“ uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

MG dál poodhaluje hybridní hatchback MG3, který nabídne i v Evropě

AutoMoto

Nejvíce elektromobilů na českém trhu, 116, v lednu prodala Tesla. Druhá skončila domácí Škoda s 88 prodanými vozy Enyaq a třetí je Volkswagen se 41 vozy.

Poptávka po elektrických vozech se podle údajů jednoho z největších prodejců Louda Auto v lednu kvůli spuštěné dotační výzvě zvýšila na trojnásobek. Ve statistikách se ale tento nárůst projeví až v dalších měsících.

„Nadále jde ovšem pouze o jednotky, maximálně desítky poptávek u každé z našich dvanácti značek nových vozů,“ uvedl obchodní ředitel Louda Auto Martin Feller.

Poptávka po nových vozech, měřená počtem nových objednávek, je přitom podle Fellera u většiny značek mírně nižší než vloni na začátku roku. Jde to na vrub výrazně vyššímu počtu objednávek v posledních týdnech minulého roku, kdy firmy a podnikatelé objednávali vozy s využitím končících daňových výhod.

V lednu se v Česku prodalo 20 361 nových osobních automobilů, což je meziročně o 18,8 procenta více. Nejprodávanější značkou byla tradičně Škoda.

Test Toyoty bZ4X: Nelehký přestup do čistě elektrické ligy

Testy

Reklama

Výběr článků

Načítám