Hlavní obsah

Formule na silnice BAC Mono bude jezdit na vodík

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Malá automobilka BAC oznámila, že do svého monopostu Mono bude nově umisťovat i vodíkový pohon. Liverpoolská malosériová automobilka bude těžit ze spolupráce se společností Viritech.

Foto: BAC

BAC Mono FCEV

Článek

Světoví giganti jako Toyota nebo Hyundai už se svými vodíkem poháněnými vozidly přišli, ale vývoj je velmi nákladný. Mezi automobilky, které nově budou vodík využívat, teď poměrně nečekaně přibyla společnost Briggs Automotive Company (BAC), která oznámila, že s pomocí vodíkové technologie přejde na vozidla s nulovou produkcí emisí už v roce 2030.

Auto vytvořené přímo pro luxusní jachty

AutoMoto

Klíčovým se pro britské BAC stane partnerství s technologickou společností Viritech. Firma, která rovněž pochází ze Spojeného království, se zaměřuje na vodíkové pohony pro automobilový, letecký, námořní i energetický průmysl.

Vodíkový motor BAC využije ve speciální verzi svého modelu Mono s přízviskem FCEV. Vůz bude stát prakticky na stejných základech s tím rozdílem, že se pod kapotou už nebude nacházet motor Ecoboost od Fordu, ale elektromotory poháněné vodíkovými palivovými články.

Hyundai bude dále vyvíjet vodíkový pohon i spalovací motory

AutoMoto

Neill Briggs, spoluzakladatel a ředitel produktového vývoje v BAC, uvedl, že ho spolupráce s firmou Viritech velice těší, a dodal, že společně budou spolupracovat ve zkoumání alternativních paliv. BAC mimo jiné zveřejnilo i první teaserové fotografie vodíkového speciálu. Produkční verzi ale údajně můžeme očekávat až v roce 2030.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám