Hlavní obsah

Focus RS se představil v Ženevě, některé detaily designu budí rozpaky

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kromě supersportovního Fordu GT přivezl Ford ve světové premiéře do Ženevy nejrychlejší focus. Třetí generace, točící se v záři reflektorů na bílé točně a ukrytá za nízkým sklem však některými prvky designu budí rozpaky.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ford Focus RS III

Článek

Třetí generace focusu je podobně jako nové mondeo globálním fordem, autem, které se ve stejné podobě prodává v Brazílii, Číně, Japonsku, Spojených státech nebo České republice. Je tedy logické, že vnější vzhled, nutně kompromisní, nemůže zaujmout po celém světě.

Naživo nás při ženevské premiéře zklamaly zadní světla, jejichž „renaultovské” provedení jsme kritizovali už u standardní verze, rovněž přední maska v nás mnoho pozitivních emocí nevyvolala.

Celkový tvar, světlomety i vertikální mlhovky jsou v pořádku, mohutná šedá lišta však působí zvláštně. Předek si hraje na „zlé auto”, ale podle prvních dojmů se mu to ne zcela stoprocentně daří. Samozřejmě platí, že design je subjektivní, takže co se jednomu nelíbí, ve druhém vzbuzuje nadšení.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ford Focus RS III

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ford Focus RS III

Na Focusu RS jsme však našli nemálo detailů, které v nás vzbudily doslova nadšení: zadní mohutný spoiler, zadní koncovky výfuku a difuzor. Krásná jsou i kola a sedadla Recaro. Standardem jsou pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 235/35 R19. K dispozici budou i „lepivé” Pilot Sport Cup 2, určené zejména pro závodní okruhy.

Focus RS vůbec poprvé dostane pohon všech čtyř kol. Ford tento systém se dvěma elektronicky řízenými lamelovými spojkami nazývá Ford Performance All-Wheel-Drive. Pohon na všechna čtyři kola nabídne dynamické vektorování točivého momentu.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ford Focus RS III

320 koní produkuje čtyřválec

Na zadní nápravu lze nasměrovat až 70 procent točivého momentu, přičemž až 100 procent točivého momentu aktuálně dostupného na zadní nápravě lze poslat na jedno kolo. V zatáčce systém preventivně nasměruje část hnací síly na vnější zadní kolo. Výsledkem by mělo být čistě neutrální chování v zatáčkách s možností lehkého vybočení zádě.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ford Focus RS III

O pohon se stará celohliníkový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,3 litru, který znáte třeba z nového mustangu. Ve Focusu RS byl přepracován - twin-scroll turbodmychadlo je větší, stejně jako mezichladič. Motor bude mít výkon nejméně 235 kW (320 koní).

Anketa

Líbí se vám Ford Focus RS III? (známkování jako ve škole)
1
44,7 %
2
10,5 %
3
10,8 %
4
16,9 %
5
17,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1931 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám