Hlavní obsah

Elektrické Porsche Cayenne odhaluje kabinu s obřími displeji

2:28
2:28

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Nová generace Porsche Cayenne s čistě elektrickým pohonem nabídne palubní desku se třemi displeji o rekordní velikostí. Premiéra vozu se uskuteční ještě před koncem roku.

Foto: Porsche

Porsche Cayenne Electric

Článek

Automobilka Porsche se připravuje na premiéru nového čistě elektrického SUV modelu Cayenne Electric, který by měl v nabídce doplnit modely se spalovacím a plug-in hybridním pohonným ústrojím. Ještě před premiérou, kterou slibuje ke konci tohoto roku, ale automobilka zveřejnila ukázku jeho „interiéru budoucnosti“.

Model Cayenne Electric totiž nabídne zcela nové uspořádání, které na první pohled zaujme prohnutým OLED displejem ve středu palubní desky. Ten automobilka označuje jako „Flow Display“ - pravděpodobně nabídne přístup k různým nastavením vozu, přesto pod ním nechybí ani pár klasických fyzických tlačítek.

Před řidičem je 14,25“ OLED digitální přístrojový štít, který může volitelně doplnit head-up displej o úhlopříčce 87 palců s podporou rozšířené reality, zatímco před spolujezdcem může být 14,9“ displej pro ovládání aplikací nebo přehrávání videa, jehož obsah ale díky použité technologii zobrazení nijak neruší ani nerozptyluje řidiče.

Kabina nového Porsche Cayenne Electric tak kombinací displejů nabídne dosud největší digitální zobrazovací plochu v historii všech modelů značky. Unikátní zážitek z kabiny by však mělo umocnit také rozsáhlé ambientní osvětlení v kombinaci s širokými možnostmi individualizace interiéru.

Zákazníci si budou moci vybrat ze 13 barevných kombinací, čtyř interiérových paketů, pěti paketů doplňků, pěti digitálních motivů a několika nových materiálů čalounění, včetně veganské kůže.

Vůz také nabídne tzv. Mood Modes, které budou upravovat osvětlení, klimatizaci, zvuk i nastavení sedačky v závislosti na preferencích řidiče.

Elektrické Porsche Cayenne by však mělo zaujmout i technikou pod kapotou. Vůz by měl být osazen baterií o kapacitě 108 kWh, nabídne přes tisíc koní a dojezd by se měl pohybovat kolem 600 kilometrů. Nabíjení by měl zvládnout při výkonu až 400 kW, což zajistí nabití z 10 na 80 % za cca 15 minut. Pomalejší domácí dobíjení bude možné i bezdrátově.

Výběr článků

Načítám