Článek
Po představení menšího modelu Macan v čistě elektrické verzi pracuje automobilka Porsche také na plně elektrické verzi svého vlajkového SUV modelu Cayenne, kterou už delší dobu testuje. Součástí testování prototypu se přitom překvapivě stala i účast na slavném britském závodu do vrchu Shelsley Walsh.

Prototyp elektrického Porsche Cayenne během testování v roce 2024
Tento závod sice není tak známý jako například Pikes Peak International Hill Climb v USA, je však neméně významný, neboť se jezdí již od roku 1905 a s výjimkou války a pandemických restrikcí téměř nepřetržitě. Jde tak o jeden z nejstarších závodů na světě, navíc s tratí ve stále stejné podobě.
Trať sice měří na délku pouze 914 metrů, překonává ovšem převýšení 100 metrů a v některých místech je široká pouze 3,66 metru, což jezdcům nenechává příliš prostoru na chyby. Pro zajímavost uveďme, že první rekord na trati měl čas 77,6 sekundy, poslední rekord z roku 2021 už má ale hodnotu 22,37 sekundy.
Na trati se přitom kromě speciálních monopostů objevují různé typy automobilů, včetně SUV modelů. Rekord na trati dosud drželo Bentley Bentayga s časem 35,53 sekundy, nedávno ho ovšem během British Hill Climb Championship překonala česká závodnice Gabriela Jílková, členka továrního týmu Tag Heuer Porsche Formula E a testovací jezdkyně německé značky.
Za volantem dosud maskovaného (avšak nepřehlédnutelného) prototypu zdolala trať v čase 31,28 sekundy, a připsala si tak traťový rekord mezi SUV. Úzkou cílovou rovinkou se přitom v obrovském SUV, navíc s nasazeným střešním nosičem, prohnala rychlostí 182 km/h. Její jízdu je možné vidět i v přiloženém videu YouTube kanálu HillClimb.TV, začíná v čase 2:36:32.