Článek
U mobilů jsme zvyklí, že je položíme na nabíječku a ony se začnou nabíjet. U aut bylo něco podobného výsadou McLarenu Speedtail. Připravované elektrické Porsche Cayenne to ovšem nabídne také. Za příplatek bude k mání možnost indukčního nabíjení výkonem až 11 kW. Jde tedy o nabíjení tzv. rezidenční – jinak řečeno, doma v garáži.
Technické řešení spočívá v přijímací jednotce umístěné mezi předními koly cayenne. Nabíjecí deska položená na podlaze obsahuje všechny potřebné komponenty pro přenos energie vzduchem, ovšem samozřejmě sama musí být připojena kabelem k elektrické síti. Výkon 11 kW odpovídá standardním domácím nabíječkám, takže by měl stačit k dobití vozidla přes noc.
Proces nabíjení je navržen maximálně uživatelsky přívětivě. Stačí s cayenne přijet nad nabíjecí desku a vzduchové odpružení automaticky vůz sníží, čímž se vzdálenost mezi oběma nabíjecími jednotkami zmenší na pouhých 10 až 15 centimetrů. Pro přesné navedení do správné pozice slouží řidičům speciální funkce kamerového systému, kterou přibližuje video.
Majitelé budou mít nad nabíjecím procesem plnou kontrolu prostřednictvím aplikace My Porsche, která sleduje veškerou přenesenou energii a poskytuje podrobné statistiky nabíjecích relací. Porsche zatím nezveřejnilo cenu tohoto systému ani přesné časové údaje o rychlosti nabíjení.
„Snadné používání, vhodnost pro každodenní použití a dobíjecí infrastruktura jsou stále rozhodujícími faktory, pokud jde o přijetí elektromobility,“ říká člen představenstva Porsche pro vývoj Dr. Michael Steiner. „Jsme hrdí na to, že indukční dobíjení bude brzy k dispozici v sériové výrobě u Porsche. Dobíjení elektromobilu doma nikdy nebylo tak snadné a pohodlné.“
Samotný vůz se má představit ještě letos, na autosalonu IAA v Mnichově to však nebude. Tam automobilka ukáže systém indukčního nabíjení spolu s maskovaným prototypem, který také odhalují fotografie přiložené k tiskové zprávě. Systém bude k dispozici nejprve v Evropě od příštího roku, následně se rozšíří do dalších regionů včetně Severní Ameriky.
Spolu s prototypem se v Mnichově ukáže také speciální lakování. To je fluorescenční a reaguje svou barvou na proudění elektřiny. „Jakmile začne proudit elektřina, vytvoří se vzrušující obraz karoserie s jasně zbarvenými povrchy: dynamický kamuflážní vzor navrhlo oddělení Style Porsche. Jednotlivé části laku jsou záměrně vynechány a zůstávají tmavé. Pět barevných odstínů, od modré po fialovou, lze cíleně ovládat,“ uvádí automobilka.