Článek
Fiat Sedici se nabízí pouze s dvojcí motorů, i když v tomto případě to snad i stačí. Jde o zážehový motor 1,6 l se 107 koňmi a vznětový 1.9 Multijet se 120 koňmi. Motory jsou u verze 4x4 přes pětistupňovou, popřípadě šestistupňovou převodovku propojeny s elektronicky řízeným pohonem všech kol.
Pohon obou náprav může pracovat ve třech režimech. Základní je 2WD, tedy pohon pouze předních kol určený pro běžný provoz, který má za úkol na kvalitním povrchu především šetřit palivo. Druhý režim je AUTO, jež díky elektronicky řízené a elektromagneticky ovládané vícelamelové mezinápravové spojce dokáže měnit rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy.
Třetí je režim LOCK, který trvale dělí moment v poměru 50:50 a je určen pro jízdy v terénu či na povrchu se zhoršenou přilnavostí. Tento režim se automaticky vypíná po překročení rychlosti 60 km/h.
:. Fiat Sedici - malinké SUV, které si poradí i za zhoršených adhezních podmínek - třeba i na sněhu jako na našem snímku.
Celková výška je 1620 mm, šířka 1760 mm a délka 4110 mm. Rozvor zůstal na standardních 2500 mm. Zavazadlový prostor o velikosti 270 litrů je možno sklopením zadních dělených sedadel zvětšit na 670 litrů.
A na kolik nový Fait Sedici přijde? Nejlacinější verze s benzínovou 1,6 litru stojí 359 900 korun, základní naftová přijde na 399 900 korun. Ovšem pozor. Jedná se o verze s pohonem pouze jedné nápravy. Nejlevnější 4x4 přijde na 439 900 korun (benzínová 1,6) a naftová 4x4 stojí 479 900 korun.