Hlavní obsah

DS 3 prošlo modernizací, největší změny jsou pod slupkou elektrické verze

30. 9. 2022, 6:06

Automobilka DS odhalila modernizovaný kompaktní crossover DS 3. Z jeho názvu nově vymizel nápis Crossback, ale naopak vidíme několik menších vizuálních změn, nový infotainment a schopnější elektrickou verzi E-Tense.

Foto: DS Automobiles

Modernizované DS 3 E-Tense

Článek

Vyšší výkon i dojezd a řada dalších novinek. Automobilka DS, která se před několika lety oddělila od Citroënu a tvoří jednu z částí francouzské odnože koncernu Stellantis, představila faceliftovaný crossover DS 3. Na trh si v roce 2023 přiveze celou řadu nových funkcí a vylepšení, jež mu mají napomoct ještě více promluvit do silného segmentu menších crossoverů a hatchbacků.

Vůz na trh dorazí tradičně ve všech variantách pohonu, tedy s naftovým, benzinovým i elektrickým ústrojím. V nabídce bude zážehový čtyřválec 1,2 PureTech 100, jeho silnější verze PureTech 130 a také vznětový motor 1,5 BlueHDi. Vrcholem ale bude vylepšená elektrická verze E-Tense.

DS 3 E-Tense totiž dostalo pod kapotu kompletní pohonné ústrojí z Peugeotu e-308, které nabízí výkon 156 koňských sil a 260 Nm točivého momentu. Baterie nabídne hrubou kapacitu 54 kWh, využitelnou 50,8 kWh, a u 100kW nabíječky se v ideálních podmínkách nabíjí z nuly na 80 % za 25 minut. Dojezd vozu vzrostl na 402 kilometrů při pohádkové průměrné spotřebě 12,6 kWh na 100 km, slibuje tisková zpráva.

Peugeot 308 má elektrickou verzi, slibuje pohádkovou spotřebu

AutoMoto

Vizuálních změn se dočkal především přední nárazník, kterému přibyla „křídla DS“, tedy svislé lampy denního svícení, známé z DS 4 nebo faceliftovaného DS 7. Za příplatek budou k mání také světlomety s technologií LED Matrix. Přepracování se dočkala i mřížka chladiče a vůz dostane nová 17″ a 18″ kola.

V interiéru došlo k nejvýraznějším novinkám v oblasti infotainmentu, který je zcela nový, známý z větších peugeotů či již zmíněného DS 4 – nese název DS Iris. Vše zobrazuje pomocí nové 10,3″ obrazovky, která nabídne zrcadlení chytrých telefonů a ovládání hlasem ve 40 jazycích. Součástí systému je také 7″digitální přístrojový štít a head-up displej.

Designéři mimo jiné přidali do vozidla nový multifunkční volant. Standardní bezpečnostní sada obsahuje asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek a aktivní bezpečnostní brzdu. Auto se ve Francii začalo prodávat už 27. září a ceny tam startují na 30 100 eurech, tedy v přepočtu 743 tisících korun.

Reklama

Související články

Výběr článků