Hlavní obsah

Fiat představuje e-Ulysse, další elektrickou dodávku Stellantisu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Poté, co Fiat s novým scudem nasedl do pomyslného vlaku skupiny Stellantis a jejích dodávek střední velikosti, uvedli Italové rovněž odvozenou osobní elektrickou variantu e-Ulysse.

Foto: Fiat

Fiat e-Ulysse

Článek

Počet shodných dodávek při loňském sloučení koncernů FCA a PSA v obří skupinu Stellantis se zdál být největší překážkou ze strany evropských regulátorů. I když se nakonec povedlo, není se čemu divit. Evropský automobilový trh má ve Fiatu Ulysse jednu střední osobní dodávku už pod šestou značkou.

S Citroënem a Peugeotem už Fiat na dodávce, respektive minivanu, této třídy pracoval v prvních dvou generacích, v letech 1995–2007 a 2007–2016. Třetí vydání už společně neupekli, Francouzi se do ní pustili s Toyotou a Opelem, který koupili. Fiat tedy přeznačkoval konkurenční Renault Trafic a přejmenoval dodávku této třídy na Fiat Talento.

Test Opelu Zafira Life: Mistr převleků

Testy

Jenže na začátku letošního roku definitivně vznikla skupina Stellantis a Fiat se s Citroënem, Peugeotem, ale i Opelem ocitl na stejné lodi. Vyrábět přeznačkovaný Renault nadále nedává smysl, a proto se talento rozloučilo, v prosinci se ukázalo nové scudo. Sourozencem je aktuálně Citroën Jumpy, Peugeot Expert, Opel Vivaro, Vauxhall Vivaro a Toyota ProAce.

Nově uvedená osobní verze dostala jméno Ulysse, shodné modely hledejme pod názvy Citroën Spacetourer, Peugeot Traveller, Opel Zafira Life, Vauxhall Zafira Life a Toyota ProAce Verso.

Nejprve se ovšem ulysse ukazuje v elektrické variantě e-Ulysse. S až osmisedadlovým uspořádáním je určena například pro městské taxi či luxusní shuttle služby. Tomu jsou přizpůsobeny i parametry pohonu, které se od elektrických sourozenců neliší.

První jízda elektrickými dodávkami Stellantisu: Příjemná auta za nepříjemnou cenu

Testy

Pod kapotou je elektromotor o výkonu 100 kilowattů, 136 koňských sil. Má točivý moment 260 newtonmetrů a maximální rychlost 130 km/h.

Na výběr je ze dvou baterií. Menší o kapacitě 50 kWh nabídne dojezd až 230 km, větší o 75 kWh až 330 km. Vše v přísnější normě WLTP. Rychlodobíjecí stanice se stejnosměrným proudem o výkonu 100 kW, které by se v budoucnu měly rozrůstat, menší baterii dobijí na 80 % kapacity za 30 minut, u větší 75kWh počítejte se 45 minutami.

Cena novinky pro český trh zatím nebyla oznámena.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám