Článek
O konci kontroverzního čtyřválcového plug-in hybridu, použitého v některých Mercedesech-AMG, se mluví už dlouho, avšak dosud to byly jen spekulace. Nyní britský web Autocar přichází se zprávou, která tuto změnu potvrzuje. Na vině však není jen chladné přijetí zákazníky.
„Technicky je náš čtyřválec jedním z nejpokročilejších pohonů dostupných v sériových vozech. Výkonově je také na špičce. Přesto však nezaujal naše tradiční zákazníky. To jsme si uvědomili,“ cituje Autocar zdroj zevnitř firmy. Pokračoval, že budoucí benzinové modely Mercedes-AMG použijí buď modernizovanou verzi současného řadového šestiválce, nebo zcela nový motor V8 s plochou klikovou hřídelí.
Dvoulitrový čtyřválec, který v kombinaci s elektromotorem dosahuje v modelu C63 S E Performance výkonu 500 kW, byl představen v roce 2022. Kritici mu vytýkají nedostatek charakteru a vyšší hmotnost ve srovnání s předchozím AMG C63 s motorem V8.
Hlavním důvodem strategické změny jsou vysoké náklady na úpravu čtyřválce pro splnění nadcházejících emisních norem Euro 7.
„Není pochyb o jeho potenciálu - jde o jeden z nejsofistikovanějších motorů, které jsme kdy postavili - ale investice do jeho úpravy pro Euro 7 jsou velmi vysoké,“ uvedl zdroj. Rozhodnutí navíc přichází v době, kdy Mercedes-Benz připravuje ukončení výroby několika kompaktních modelů používajících motor M139 včetně hatchbacku třídy A.
Technický ředitel Mercedes-Benz Markus Schäfer potvrdil, že AMG bude pokračovat ve dvojí strategii pohonů. „Elektrický pilíř výrazně poroste. Ale druhý pilíř - elektrifikované spalovací motory - také zůstane,“ řekl.
„AMG a Mercedes společně pracují na zcela novém motoru V8. Tento motor bude splňovat nadcházející emisní normy. Co se týče větších motorů, stále budou existovat šesti- a osmiválcové jednotky, všechny elektrifikované buď 48V systémy, nebo hybridními soustavami,“ doplnil Schäfer.