Článek
Automobilka Mercedes-Benz představila čistě elektrickou verzi ikonického prémiového offroadu třídy G v dubnu loňského roku, moc velkou radost jí však podle informací německého magazínu Handelsblatt nedělá.
Do konce dubna se podle informací Handelsblattu prodalo pouze 1450 aut, zatímco vozů se spalovacím motorem kolem 9700. Naftové a benzinové verze třídy G jsou tak bezmála sedmkrát populárnější.
Nejmenovaní představitelé německé automobilky v rozhovoru pro německý deník přiznali, že o auta není příliš velký zájem, prodeje jsou nízké a zákazníci preferují šestiválcové a osmiválcové spalovací motorizace.
Automobilka však oficiálně žádné zklamání z prodejů elektrické třídy G nepřiznává. V odpovědi na žádost o komentář webu Motor1 se naopak pochlubila dosud nejlepšími prodeji třídy G v posledním čtvrtletí roku 2024 a 18% meziročním růstem prodejů za první čtvrtletí roku 2025. Ale neuvádí, jak moc se na růstu prodejů podepsala elektrická verze.
Ta sice nabízí působivé schopnosti v terénu, ke kterým přispívá například pohon každého kola vlastním elektromotorem, má však i řadu kontroverzních vlastností, které se podle Handelsblattu podepisují na nízkém zájmu zákazníků.

Elektrický Mercedes-Benz třídy G stále slibuje skvělé dovednosti v terénu, ve srovnání se spalovací verzí však nabízí omezenou praktičnost za citelně vyšší cenu.
Začít můžeme od vysoké hmotnosti (3085 kg), nízké nosnosti (415 kg) nebo absence tažného zařízení. Dojezd 473 km dle WLTP už dnes také nepatří k nejoslnivějším, zejména při ceně od 3 795 770 korun, zatímco základní vznětový šestiválec stojí od 3 447 290 korun. Uveze přitom víc, dojede dál a špatná není ani jeho dynamika.
Nepříliš oslnivé prodeje přitom podle německého deníku vedly automobilku k úvahám nad pohonným systémem pro připravovaný menší offroad, který by měl být pojmenován „třída g“ (tedy s malým písmenkem g místo velkého).
Vůz by měl sice dorazit až později během tohoto desetiletí, namísto původně zvažovaného čistě elektrického pohonu by však nakonec mohl dostat i spalovací motorizaci, která by pro zákazníky mohla být lákavější. Zřejmě se však nevyhne určité formě hybridizace.