Hlavní obsah

Čínský král replik nabízí zmenšené mercedesy, porsche i bugatti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Společnost Mecides nabízí zmenšené repliky světoznámých prémiových modelů, offroadů i pracovních pick-upů. V nabídce má i kopie čínských vozů a pár originálních modelů.

Foto: Mecides

Malé elektromobily Mecides připomínající vozy Porsche.

Článek

Čínský automobilový průmysl se ve svých začátcích nechvalně proslavil svými kopiemi renomovaných modelů západních automobilek, od té doby se ale mnohé změnilo a čínské elektromobily pomalu začínají drtit západní konkurenci. Některé společnosti ale na repliky stále nedají dopustit.

Za neoficiálního krále replik západních vozů můžeme označit třeba čínskou automobilku Mecides, jejíž samotný název už působí trochu jako laciná kopie jména Mercedes. Mecides se ovšem nesnaží zákazníky oklamat snahou o věrnou reprodukci, portfolio totiž tvoří především malé elektrické crossovery, které pouze přebírají image prémiových vozů.

Zájemci o luxusní SUV mohou v nabídce najít zmenšené modely Range Rover, Porsche Cayenne i Macan, Aston Martin DBX, Mercedes-Benz třídy G nebo Maserati. Zajímavostí je model MBJD, vytvořený podle konceptu Bugatti Galibier.

V Thajsku vyrábí elektrické repliky evropských klasik, některé i zmenšené

AutoMoto

Kromě replik prémiových vozů jsou k dispozici i zmenšené offroady a pick-upy, například zmenšený Ford Bronco, pick-up RAM 1500 nebo Toyota Tundra. Pick-upy se přitom liší výrazně delší stavbou se čtyřdveřovou kabinou a použitelnou korbou, o její nosnosti si ale neděláme velké iluze.

V nabídce jsou i kopie vozů, jako jsou Mini Countryman, včetně plakety John Cooper Works, Volkswagen ID.4 nebo Smart #1. Ostatně ani čínské značky nezůstaly ušetřeny replik, v nabídce jsou modely kopírující vozy značek BYD, SAIC GM, Tank, Dongfeng a další.

Malé vozy sází především na elektrický pohon a zřejmě stojí na jednotné platformě. Délka menších modelů se pohybuje kolem 3050 až 3800 mm, pick-upy měří zhruba okolo 4800 mm. O pohon se obvykle stará jeden elektromotor, posílající na přední kola 10 kW (14 k) a 8 Nm točivého momentu.

Některé výkonnější modely ale nabízí až 20 kW (27 k) a točivý moment až 140 Nm. Hmotnost se přitom pohybuje zhruba okolo 700 kilogramů, takže nelze čekat nijak oslnivou dynamiku. Baterie s kapacitou 26 kWh by v závislosti na modelu měla nabízet dojezd od 300 po 800 km, což jsou ale velmi optimistické hodnoty.

Pohled do kabiny ukazuje moderní palubní desku s několika obrazovkami a snahu napodobit prémiový styl, včetně ambientního osvětlení a pohodlně vypadajících sedadel. Malé elektromobily mají i kotoučové brzdy, přesto nelze očekávat kdovíjak úchvatnou jízdu.

Ceny jsou u jednotlivých modelů na vyžádání, u replik prémiových SUV by se však podle sociálních sítí měly pohybovat kolem 5000 dolarů, tedy zhruba 118 000 Kč. Společnost navíc na sociálních sítích slibuje verze s řízením na pravé i levé straně a nabízí vozidla k exportu například do Pákistánu nebo na africké trhy.

BYD sesadila Volkswagen a byla loni v Číně nejprodávanější značkou aut

Ekonomika

Rolls-Royce uvádí speciální edici vozidel oslavujících čínskou kulturu

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám