Hlavní obsah

Bude se tenhle šílený supersport vyrábět? Cena by byla závratná

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Že Italové vyrábějí supersporty, je věc dobře známá. O značce FV-Frangivento dosud slyšel jen málokdo, přesto jí nechybí ambice - její supersport Asfanè DieciDieci je hybrid o tisícikoňovém výkonu s opravdu nepřehlédnutelným designem.

Foto: Profimedia.cz

FV-Frangivento Asfanè DieciDieci

Článek

Pokud automobilku FV-Frangivento neznáte, nic si z toho nedělejte - donedávna ji znala jen hrstka zasvěcených a pár obyvatel italského Moncalieri, kde sídlí. Nyní však o ní píše celý svět, a to proto, že představila hybridní supersport Asfanè DieciDieci s 1010 koňmi výkonu a naprosto dechberoucím designem.

Video z představení vozu ukazuje, že na tomhle autě není normálního v podstatě nic, snad až na počet kol a fakt, že řidič zatáčí pomocí volantu. Jenže i ten připomíná spíš volant z K.I.T.T.a nebo z formule 1 než to, co máme všichni ve svých autech.

Jinak tu je snad všechno, co přitahuje pozornost publika. Zaujmou křídlové dveře - údajně s klikami, které připomínají pistoli, a otvírají se zmáčknutím „spouště”. Design je neuvěřitelně členitý a nepodobný v podstatě čemukoliv jinému, snad kromě Lamborghini Egoista.

Foto: Profimedia.cz

Křídlové dveře jsou na Asfanè DieciDieci snad tou nejméně divnou věcí.

Zmíněný ohromný výkon dodává vozu hybridní pohonné ústrojí. Podle italských webů La Stampa a Quattroruote pracuje za kabinou 5,4l vidlicový desetiválec, údajně německého, ale blíže neupřesněného původu. Má dávat 860 koní; zbytek do celkových 1010 koní dodávají elektromotory na přední nápravě.

Bohužel ho ve videu není slyšet - na prezentaci je dotlačen na podstavcích. To znamená, že ani nevíme, jestli se tenhle kousek vůbec dokáže pohybovat vlastní silou.

Vůz byl postaven kompletně ručně a za spolupráce zvučných jmen v automobilovém byznysu jako Pirelli, Brembo, OZ Racing nebo Sparco. Samozřejmě je vyrobený z karbonu a hliníku.

Foto: Profimedia.cz

Dobrý výhled z kabiny očividně nebyl při návrhu auta prioritou.

Dynamické parametry zatím nejsou známy, ale čekejme stovku za zhruba 3 sekundy a maximálku někde okolo 350 km/h - podle toho, jak dobře bude členitá karoserie fungovat po aerodynamické stránce.

Cena vozu se má dle některých odhadů pohybovat mezi 1,1 až 1,7 milionu eur, tedy asi 28,2 až 43,6 miliony korun, dle jiných může dosáhnout až 2 milionů eur, tedy 51,3 milionů korun.

Reklama

Výběr článků

Načítám