Hlavní obsah

Bohyně Cadillacu je po šedesáti letech zpět, ikonická postava se objevuje na novém elektromobilu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V prvních desetiletích automobilismu byly ozdoby a sošky na kapotě symbolem stylu a luxusu. Bohyně Cadillacu byla na vozidlech automobilky od roku 1933 do roku 1956, nyní se vrací.

Foto: Cadillac

Bohyně na Cadillacu Celestiq

Článek

I když se soška v roce 1959 krátce objevila také na limitovaném modelu Eldorado Brougham, poté neexistovala. Alespoň dokud americká značka nepředstavila produkční verzi vlajkové lodi Celestiq.

Zcela nový model hostí návrat bohyně, která je předělaná pro 21. století. Za návrhem nového symbolu stojí sochař oddělení GM Design Richard Wiquist.

Ozdoby na kapotě dnes s výjimkou vozů Rolls-Royce a Mercedesu třídy S nejsou samozřejmostí a neobjeví se ani v případě Cadillacu. Návrat bohyně přichází v jiných podobách.

Jedna se nachází na předním panelu, jedná se o ozdobný kus vyfrézovaný z hliníku, který obklopuje bohyni vylisovanou ze skla.

Symbol se objeví i při nabíjení celestiqu. Bude to vizuální vodítko při zahájení a ukončení procesu nabíjení. Uvnitř najdete bohyni na ovladači infotainmentu.

„Celestiq je pro Cadillac začátkem nové éry, zprostředkovává umělecké inovace, které značka přináší do segmentu luxusních elektrických vozidel,“ řekl Bryan Nesbitt, výkonný ředitel designového oddělení Cadillacu.

„Chtěli jsme, aby tato vlajková loď ztělesňovala významné dědictví značky skutečně smysluplným způsobem, přičemž bohyně představuje absolutní vrchol řemeslného zpracování na míru,“ dodal.

Cadillac Celestiq přijíždí v produkční verzi, je ztělesněním luxusu

AutoMoto

111letá soška na vozech Rolls-Royce má nový tvar, kvůli elektromobilitě

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám