Článek
Moderní automobily se stávají kvůli elektrifikaci a rostoucímu důrazu na moderní technologie neustále těžší, což se výrobci sportovních vozů snaží kompenzovat používáním dílů z lehkých a tuhých kompozitních materiálů, jako je například karbon. Jeho výroba však znamená vyšší emise CO2 a náročné je i jeho zpracování při recyklaci vozu.
Automobilka BMW se však nyní pochlubila průlomem v oblasti využití kompozitních materiálů z přírodních vláken, jejichž použití již několik let testuje na závodních vozech, jako je formule E či vozy BMW M4 DTM a M4 GT4.

Nové přírodní kompozitní materiály pro BMW mohou být použity i na střeše.
Díly z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) automobilka u těchto modelů nahrazuje komponenty na bázi lnu, na jejichž vývoji spolupracuje se švýcarskou společností Bcomp, zaměřenou na čisté technologie.
Po letech vývoje nyní společnost BMW Group připravila kompozity z přírodních vláken pro sériovou produkci, tedy pro běžné silniční modely. Nové kompozity jsou podle testů vhodné pro viditelné exteriérové i interiérové komponenty a splňují přísné homologační požadavky kladené na konstrukci v oblasti střechy vozidla.

Nové přírodní kompozitní materiály pro BMW jsou založeny na bázi lnu.
Nahrazením kompozitů z uhlíkových vláken kompozity z přírodních vláken ve střeše nové generace vozů BMW Group by přitom mělo dojít ke snížení emisí CO2e (ekvivalent oxidu uhličitého) ve výrobě zhruba o 40 procent a k dalším úsporám na konci životnosti vozu, dodává automobilka.
Znalosti a zkušenosti získané s tímto novým materiálem přitom budou podle automobilky použity i při vývoji budoucích vozů BMW a dílů M Performance.