Článek
V rámci své strategie Beyond100 plánoval britský výrobce luxusních automobilů do roku 2035 zcela vyřadit benzínové motory. Nyní se však chystá na významné změny.
Bentley stále plánuje od roku 2026 každoročně uvádět na trh nový plug-in hybridní nebo elektrický model, počínaje svým prvním elektromobilem, „městským SUV“. Vzhledem k tomu, že příbuzné značky v koncernu VW nadále investují do technologie spalovacích motorů pro své bestsellery, má Bentley nyní větší prostor pro klasické spalovací modely, než se původně předpokládalo. Pro britský Autocar to potvrdil generální ředitel Bentley Frank-Steffen Walliser.
Čistě benzínové nástupce modelů Bentayga, Continental GT a Flying Spur proto zůstanou součástí nabídky, což odráží poptávku z klíčových trhů, jako je Blízký východ a Severní Amerika. Původně se očekávalo, že budou nabízeny pouze s plug-in hybridními či elektrickými pohonnými jednotkami.
„Poptávka po luxusních elektromobilech klesá a poptávka zákazníků zatím není dostatečně silná, aby podpořila plně elektrickou strategii. Trh s luxusními vozy je dnes hodně jiný než v době, kdy jsme oznámili strategii Beyond100. Elektrifikace je stále naším cílem, ale musíme s sebou vzít i naše zákazníky,“ uvedl Walliser.
Navzdory tomu investice do závodu Bentley v Crewe pokračují, přičemž se staví nová montážní linka pro elektrické modely, lakovna a designové centrum. Bentley již dříve posunulo svůj cíl stát se plně elektrickou značkou z roku 2030 na rok 2035 s odvoláním na zpomalující se poptávku na trhu s luxusními elektromobily.
Přechod na elektromobily brzdí i další prémiové značky koncernu VW. Rovněž Porsche nedávno potvrdilo, že prodlouží životnost svých modelů se spalovacím motorem. To zahrnuje zejména top varianty nové generace 718 Boxster a Cayman a ukončení vývoje plánované vlajkové lodi „K1“ jako elektromobilu. Audi loni zrušilo svůj plán na přechod do roku 2033 výhradně na elektromobily.
Walliser přiznal, že vzhledem k tomu, že tyto tři značky sdílejí platformy, pohonné ústrojí a další klíčové komponenty, měla rozhodnutí a investice ve Stuttgartu a Ingolstadtu přímé důsledky pro Bentley.