Článek
Společnost Xiaomi, která je jinak známá především spotřební elektronikou, vyvezla elektrický sedan SU7 Ultra na náročný německý okruh již v loňském roce, tehdy se však jednalo pouze o testovací prototyp. Jeho působivý čas 6 minut a 46,8 sekundy tak nešlo srovnávat s produkčními vozy jiných značek.

Xiaomi dokázalo porazit i elektromobily značek Porsche a Rimac.
Nedávno ovšem společnost vyslala na trať produkční verzi elektromobilu doplněnou o příplatkový balíček Racing Package, obsahující závodní brzdy, karbonové díly, závodní interiér, vylepšený podvozek a kované disky obuté do semi-slick pneumatik. I s těmito továrními vylepšeními ale SU7 Ultra spadá do kategorie produkčních vozů.
Trať dlouhou 20,8 kilometru pak zvládl sedan zdolat v čase 7 minut a 4,957 sekundy, což z něj činí aktuálně nejrychlejší produkční elektromobil na Nürburgringu. V závěsu zůstal jak elektrický sedan Porsche Taycan Turbo GT (7 minut a 7,55 sekundy), tak i chorvatský elektrický supersport Rimac Nevera s časem 7 minut a 5,29 sekundy.
Záběry z palubní kamery navíc ukazují, že vůz na okruhu vyvinul maximální rychlost 346 km/h, přičemž tato hodnota pochází z měřidla pracujícího s GPS daty. Model SU7 Ultra se tak navíc stal i vůbec nejrychlejším produkčním sedanem na tomto okruhu, předchozí rekord 334 km/h drželo Maserati Ghibli.
Pod kapotou elektrického sedanu Xiaomi SU7 Ultra se ukrývají tři elektromotory, které slibují kombinovaný výkon 1548 koní, akceleraci z nuly na 100 km/h pod 2 sekundy a maximální rychlost až 350 km/h.
V Číně se model SU7 Ultra prodává od ceny 529 000 čínských jüanů, což je v přepočtu bezmála 1,6 milionu korun. Oproti konkurentům, které na slavném okruhu porazil, je tak čínský elektrický sedan i podstatně dostupnější.