Článek
Čínský technologický gigant Xiaomi vyvolal kontroverzi po softwarové aktualizaci 1.7.0, která omezila výkon elektrického sedanu SU7 Ultra z 1153 kW na přibližně 670 kW. Pro odemknutí plného výkonu museli majitelé nově absolvovat kvalifikační jízdu na schválených závodních okruzích, i když ještě o pár dnů dříve ho měli k dispozici kdykoliv. Aktualizace také zavedla 60sekundovou prodlevu pro funkci launch control.
Mluvčí Xiaomi Auto vysvětlil, že omezení byla zavedena z bezpečnostních důvodů. „Plný výkon je určen pro okruhové použití s vhodnými pneumatikami a přípravou,“ cituje web CarNewsChina vyjádření společnosti. „Chceme zajistit bezpečné využívání tohoto výkonu.“
Omezení však okamžitě vyvolala rozhořčení mezi nadšenci, kteří si sedan za 530 000 juanů (cca 1,6 milionu korun) pořídili právě kvůli jeho výjimečným výkonovým parametrům. Na internetu se rozpoutaly vášnivé debaty mezi zastánci neomezeného přístupu k inzerovaným schopnostem vozu a příznivci bezpečnostního přístupu.
Pod narůstajícím tlakem nakonec Xiaomi kontroverzní omezení stáhlo a přislíbilo transparentnější komunikaci o budoucích aktualizacích. „Oceňujeme zpětnou vazbu od naší komunity,“ uvedl zástupce společnosti.
Generální ředitel Lei Jun prezentoval SU7 Ultra jako technologickou výkladní skříň „konkurující Porsche ve výkonu a Tesle v inovacích“ se zrychlením z 0 na 100 km/h za 1,98 sekundy.