Hlavní obsah

Xiaomi představuje elektrické SUV, YU7 slibuje působivou dynamiku i dojezd

4:28
4:28

Poslechněte si tento článek

Přední čínský výrobce chytré elektroniky představil svůj druhý elektromobil, kterým je stylové elektrické SUV s označením YU7. Kromě elegantního designu má podle automobilky nabídnout výkon až 690 koní, dojezd přes 800 kilometrů a rychlé nabíjení.

Foto: Xiaomi

Xiaomi YU7

Článek

Svůj první elektromobil představila společnost Xiaomi, známá především výrobou spotřební elektroniky, koncem roku 2023. Elektrický sedan SU7 si kombinací solidních parametrů a příznivé ceny začal rychle získávat popularitu a prodeje předčily očekávání. Sportovní verze Ultra navíc později vyzvala na souboj i dražší a luxusnější Porsche Taycan.

Nyní automobilka představuje svůj druhý elektrický model, stylové SUV s označením YU7, které po stránce designu i techniky na stylový sedan navazuje. Při současné módě SUV a crossoverů by však mohl přitáhnout ještě větší zájem a přetáhnout zákazníky například i Tesle Model Y.

Xiaomi YU7 opět sází na elegantní design s přídí inspirovanou žralokem, čistými liniemi, zapuštěnými klikami a jen lehce zdůrazněným oplastováním lemů. Na střeše vidíme kapličku s Lidarem a dalšími senzory a pátým dveřím dominuje výrazná linka koncových světel.

Na délku měří YU 7 4999 mm, na šířku 1996 mm a na výšku 1600 mm. Rozvor má délku rovných 3000 mm. Díky propracované aerodynamice navíc vůz slibuje nízký koeficient odporu vzduchu s hodnotou 0,245.

Hlavní dominantou minimalistické kabiny je 16,1palcový displej infotainmentu v palubní desce, pod celým čelním sklem je však umístěn ještě HyperVision Panoramic Display, který posádce dává základní informace o jízdě, nastavení a slouží i jako displej pro spolujezdce.

Kabina slibuje dostatek úložných a odkládacích prostor, kožené čalounění a komfortní sedadla, která vpředu nabídnou desetibodovou masáž i možnost pohodlného sklopení. Sklopení v úhlu 100 až 135 stupňů ale slibují i zadní opěradla, kde tak bude možné pohodlně relaxovat.

Zavazadlový prostor nabídne působivý standardní objem 678 litrů, po sklopení zadních opěradel ale vzroste až na 1758 litrů. Dalších 141 litrů pak nabídne frunk, tedy menší schránka pod přední kapotou.

Xiaomi SU7 bude dostupné ve třech výkonnostních verzích. Základní model je osazen jedním elektromotorem o výkonu 320 koní s 528 Nm točivého momentu, který vůz dostane z nuly na 100 km/h za 5,8 sekundy a umožní dosáhnout rychlosti až 240 km/h. Baterie s kapacitou 96,3 kWh pak slibuje dojezd až 835 km, ovšem podle optimistického čínského standardu CLTC.

Prostřední verze YU7 Pro je osazena dvojicí elektromotorů, pohánějících všechna kola. Kombinovaný výkon vzrostl na 496 koní a 690 Nm točivého momentu, zatímco čas zrychlení z nuly na 100 km/h klesl na 4,3 sekundy. Baterie a maximální rychlost zůstávají stejné, dojezd ovšem klesá na 760 kilometrů (opět dle CLTC).

Zatím vrcholná výbava YU7 Max opět spoléhá na dvojici elektromotorů, kombinovaný výkon už je ale 690 koní a 866 Nm točivého momentu. Zrychlení na 100 km/h tak vůz zvládne za 3,2 sekundy a maximální rychlost je až 253 km/h. Verze Max navíc dostává baterii s kapacitou 101,7 kWh a slibuje dojezd až 770 kilometrů na nabití (dle CLTC).

Foto: Xiaomi

Elektrický sedan Xiaomi SU7 společně s SUV Xiaomi YU7

Společnost bohužel nezmínila maximální nabíjecí výkon, nabití baterie z 10 na 18 procent by však mělo trvat pouze 12 minut. Po patnácti minutách nabíjení by pak měl vůz nabídnout dojezd až 620 kilometrů.

Xiaomi YU7 má také sofistikovaný podvozek se vzduchovými pružinami, které dokážou zvýšit světlou výšku až na 222 mm. Hlavním úkolem je ale především zajistit komfortní jízdu, respektive dostatečnou stabilitu při sportovní jízdě. Za koly se navíc ukrývají výkonné brzdy Brembo. Díky řadě senzorů vůz nabídne i pokročilou technologii asistované jízdy.

Cenu zatím automobilka neprozradila, podle mnohých spekulací se však bude blížit cenám Tesly Model Y, se kterou se chce Xiaomi YU7 utkat o přízeň zákazníků. Prodej vozu by měl na domácím čínském trhu odstartovat v červenci tohoto roku.

Výběr článků

Načítám