Hlavní obsah

Asociaci evropských výrobců automobilů povede Luca de Meo, šéf Renaultu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA) bude mít od 1. ledna 2023 nového prezidenta. Po Oliveru Zipsovi z BMW se nyní otěží ujme Luca de Meo z Renaultu.

Foto: Renault

Šéf Renaultu Luca de Meo

Článek

Luca de Meo, generální ředitel Renault Group, převezme v příštím roce od generálního ředitele BMW Olivera Zipse vedení Evropské asociace výrobců automobilů. Prezident ACEA slouží vždy po dobu jednoho roku a na další může být zvolen znovu pouze jednou. Za jeho volbu jsou zodpovědní členové představenstva.

Proč je ale něco takového důležité pro běžné spotřebitele? ACEA zastupuje šestnáct hlavních evropských výrobců automobilů, dodávek, nákladních vozidel a autobusů a právě tato asociace má velkou moc ovlivňovat a pomoci utvářet budoucnost, kterou se bude ubírat automobilový průmysl v Evropě. Představenstvo se mimo jiné zapojuje i do aktivního vyjednávání o emisních normách v Evropské unii.

Foto: BMW

Oliver Zipse

„Uplynulé roky byly poznamenány pandemií, což narušilo dodavatelský řetězec, válkou na Ukrajině a energetickou krizí - to vše mělo na náš sektor hluboký dopad. Přesto byl evropský automobilový průmysl ve vysoce nestabilních dobách spolehlivou průmyslovou páteří EU. Zároveň jsme se snažili varovat před nadměrnou regulací a požadovali, aby základem konkurenceschopnosti EU byla technologická neutralita,“ uvedl odcházející Zipse.

Současný nejvyšší muž BMW byl ve vedení ACEA velice výraznou postavou a často se poměrně přímě vyjadřoval třeba i na blížící se zákaz prodeje aut se spalovacími motory. Veřejně se nechal slyšet, že evropští výrobci nejsou zdaleka připraveni na tak razantní krok. Podobný názor pak sdílí i jeho nástupce z Renaultu, takže je patrné, že se stanoviska asociace příliš měnit nebudou.

„ACEA bude i pod mým vedením nadále prosazovat rovnováhu mezi tím, co je dobré pro životní prostředí, ale také pro evropskou ekonomiku a pro společnost,“ uvedl Luca de Meo. Renault přitom pod jeho rukou postupuje obdobně. Investuje sice do elektrifikace, ale zároveň se nevzdává plánů se spalovacími motory.

Evropské ceny energií snižují naši konkurenceschopnost, říká šéf Volkswagenu

AutoMoto

Otevřená vrátka pro spalovací motory. Lamborghini spoléhá na vývoj syntetického benzínu

AutoMoto

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám