Hlavní obsah

Americká veverka si udělala spíž ze Subaru Forester, pod kapotu schovala stovky ořechů

Prostor pod kapotou Subaru Forester téměř beze zbytku využila veverka v USA. Během týdne, kdy byla majitelka na dovolené, si do motorového prostoru veverka ukryla 558 ořechů.

Foto: Profimedia.cz

Ořechy ořešáku černého ve slupce (ilustrační foto)

Článek

Položili jste si někdy otázku, kolik plodů ořešáku černého se vejde pod kapotu desetiletého Subaru Forester? Pokud ano, máme pro vás odpověď –⁠ nejméně 558. Přesně tolik jich totiž pod kapotou našla Američanka Kathleen LaForcová –⁠ a podle fotografie, kterou se pochlubila na Facebooku, by se jich tam ještě pár vešlo.

LaForcová byla nedávno na týdenní dovolené a své auto,⁠ forester třetí generace vyráběný v letech 2008–⁠2013,⁠ nechala po tu dobu doma. Když se vrátila a chtěla někam vyrazit, nejprve otevřela kapotu a zjistila, že si z jejího motorového prostoru udělala veverka spižírnu.

Veverku tedy vyhnala a jala se ořechy vytahovat. Neřekla, jak dlouho to trvalo, ale očividně je počítala, víme-li, že jich bylo přesně 558. „Nechali jsme jí většinu těch ořechů,“ napsala LaForcová na Facebooku předminulou neděli. „Pořád se ale cítím špatně, že jsem vymazala všechnu tu náročnou práci,“ dodává motoristka.

Je dobře, že se před jízdou pod kapotu podívala, neboť nastartovat motor s takovým množstvím ořechů kolem pohyblivých částí by mohlo znamenat zásadní poškození. To zejména pro ventilátor chladiče či příslušenství napojené řemenem na klikovou hřídel, jako je alternátor, čerpadlo posilovače řízení či kompresor klimatizace.

Nástrahy podzimních silnic: Nejen nízké teploty, listí či zvěř vyžadují zvýšenou pozornost

AutoMoto

Případ ovšem upozorňuje ještě na jednu věc, na kterou mohl přes léto leckdo zapomenout. Malá divoce žijící zvířata mohou v chladných dnech vyhledávat teplo, které z čerstvě zaparkovaného auta vychází, a zalézt někam pod kapotu, kde se jim může cestou něco stát.

Je tedy dobré před cestou kapotu otevřít a podívat se, jestli tam nemáte nezvaného návštěvníka. Zejména pokud od předchozí jízdy motor ještě zcela nevychladl. U moderních hliníkových motorů to netrvá dlouho, staré a zejména velkoobjemové litinové motory však drží teplo i několik hodin.

Reklama

Související témata:
Ořešák černý

Výběr článků

Načítám