Hlavní obsah

Nejúžasnější místa v Šanghaji: Perla Orientu, „otvírák lahví“ a prosklený bazén sto metrů nad zemí

Nejlidnatější město v Číně stále přitahuje pozornost turistů z celého světa – už jen díky přítomnosti nejvyšší vyhlídky na světě nebo budově, která připomíná otvírák lahví. Ve městě, které obývá neuvěřitelných 25 miliónů lidí, toho ale můžeme vidět a zažít mnohem víc.

Foto: bigstock.com

Perla Orientu a „otvírák lahví“ vám v Šanghaji v žádném případě neuniknou.

Článek

Ne vždy šlo o tak hustě zalidněné město – ještě na počátku 19. století měla Šanghaj asi 200 tisíc obyvatel. Jak ale přicházely koloniální mocnosti, město se začalo rozvíjet a rozrůstat, takže o sto let později zde najednou žil milión lidí. Už tehdy se město stalo symbolem prosperující Číny.

Perla Orientu je takřka bezkonkurenční

Bezpochyby tím nejnavštěvovanějším místem ve městě je Perla Orientu, televizní věž s neobyčejným architektonickým provedením, která vábí turisty už od roku 1994 a která si do roku 2007 držela prvenství a byla tou nejvyšší stavbou v celé Číně. Ční totiž do výšky 468 m.

Kromě toho je její součástí 11 koulí a 15 vyhlídek, z nichž se dá Šanghaj pozorovat celé hodiny. Nejvyšší vyhlídka se nachází 350 m nad zemí, a to už je nějaká výška.

Foto: bigstock.com

Obyvatelé Šanghaje jsou na tuhle krásku pyšní právem.

Vyhlídková místa ale nejsou pochopitelně to jediné, co tato budova ukrývá. Její součástí je otočná panoramatická restaurace a hotel o dvaceti pokojích. Zůstat přes noc v jednom z nich musí být zážitek. Ale to může být i pohled zdola na věž po setmění, kdy se na ní rozsvítí nespočet diod.

Jde to ještě výš – na „otvírák lahví“

Každý, kdo si chce užít závratnou výšku ještě jednou, by neměl vynechat návštěvu Šanghajského světového finančního centra (SFWC). To totiž měří 492 m a rozhlédnout se můžete z místa, které se nachází 474 m nad zemí.

SFWC je nejvyšší budovou v Šanghaji a její tvar s otvorem na vrcholu připomíná zmiňovaný otvírák. Z těchto dvou důvodů tuto atrakci nepřehlédnete a můžete ji prozkoumat dle libosti.

Most Nanpu vám pěkně zamotá hlavu

Kdyby nic víc, tak alespoň za pohled (ideálně z výšky) stojí most Nanpu. Ten je totiž 4. nejdelším zavěšeným mostem na světě a jeho délka dosahuje úchvatných 346 m. Nejpozoruhodnější je však jeho tvar a provedení – součástí mostu je několikaposchoďový kruhový nájezd, který elegantně řeší nedostatek místa ve městě.

Foto: bigstock.com

Most Nanpu otestuje vaši soustředěnost, řidičské schopnosti a nervy.

Šanghaj se pyšní nejdelším metrem na světě
Právě v Šanghaji je vybudováno nejdelší metro na světě. Prvenství si drží se svými 420 km. Je ale mimo jiné i pěkně spletité, takže pokud se ztrácíte i v pražské podzemce, nezapomeňte mít pořád po ruce chytrého průvodce. Čeká vás zde 14 linek a více než 300 stanic. K hrdinství tu opravdu není příležitost.

Přivezte si kousek Šanghaje domů

Navštívit Šanghaj a nevidět při tom Nanjing Road je zcela nemyslitelné. Tuto třídu uznávali a obdivovali už v 19. století a postupem času se zde objevovala jedna moderní stavba vedle druhé. Až během 20. století se však z této rušné ulice stala nákupní tepna, v níž můžete nakoupit tolik suvenýrů, kolik vám v letadle povolí maximální hmotnost zavazadla.

Dobré je také vědět, že Nanjing Road se rozděluje na východní a západní. Na východní najdete spoustu evropských restaurací, barů a bister, takže pokud vám čínská kuchyně neučarovala, tady se zaručeně dobře najíte podle svých představ.

Foto: bigstock.com

Nákupy nejsou nikde lepší než na Nanjing Road.

Zaplavte si v nebi

V jednom ze zdejších hotelů člověk neví, jestli plave nebo letí. Ve 24. patře je totiž z konstrukce hotelu vysunutý bazén. A pokud se vám to ještě nejeví jako dostatečně šílené, představte si, že má prosklené dno. To pak jeden těžko rozpoznává plavání od letu po obloze.

Bazén je 30 m dlouhý a 1,5 m hluboký, takže si v něm pohodlně zaplavete. Aby bylo bezpečnosti učiněno zadost, firma, která měla stavbu hotelu na povel, konzultovala použité materiály a provedení s experty na vesmírné technologie. O bezpečnost se tedy plavci zřejmě bát nemusí, jde spíše o to, kdo unese samotný pocit, že pod ním je jen sklo a prázdno.

Poznávejte Čínu dále:

Není všechno tak růžové, jak se zdá

Nutno podotknout, že Šanghaj je skutečně už po dlouhou dobu ambiciózním městem, které se snaží, aby zde žili lidé a aby se jim ve městě žilo dobře. Na druhou stranu je tu však silně znečištěné ovzduší a celá Šanghaj se pomalu, avšak jistě potápí. Je totiž vystavěná na vysušených bažinách, což dřív jako podloží stačilo. Na přibývající lidi a nové a nové budovy však stačit přestává. Město se tedy potápí, a to rychlostí asi 1,5 cm za rok. O důvod víc, proč se sem vydat co nejdříve.

Inzertní sdělení: Vydejte se do Číny za tím nejlepším!

Poznejte takové perly Číny, jako je Peking, Velká čínská zeď, Terakotová armáda nebo Šanghaj se všemi nezaměnitelnými dominantami i méně nápadnými kouty města. Projeďte s námi zemí, v níž je stále co objevovat!

Udělejte si velký a nezapomenutelný okruh Čínou, při němž spatříte to nejlepší z této země. Peking, Velkou čínskou zeď, Xi’an, sídlo původních obyvatel nebo velkolepou Šanghaj. Užijte si 14 dní plných zážitků!

Podívejte se na další ze zájezdů za exotikou z nabídky cestovní kanceláře ESO travel.

Čtěte dále:

Přečtěte si také o tisíciletých květinách uprostřed pouště, zavítejte do ráje milovníků vína nebo se podívejte, jak vypadá dokonalý luxus na moři. Přehled všech článků najdete na hlavní straně rubriky.

Autor: Petra Malá & Tomáš Cikán

Anketa

Byli jste někdy v Číně?
Už ano.
41,6 %
Ne, ale láká mě to.
35,1 %
Ne a ani jsem o tom nepřemýšlel/a.
23,3 %
Celkem hlasovalo 77 čtenářů.

Jak probíhá přeprava 25 miliónů lidí?

Říkáte si, jak může někdo kooperovat dopravu pro tak neuvěřitelné množství lidí v rámci jednoho města?

Kromě nejdelšího metra na světě, které má 12 linek a více než 300 stanic, jsou zde naprosto dech beroucí vlaky pohybující se mezi letištěm pro mezinárodní dopravu a městem. Vlaky Maglev se svými pasažéry totiž jezdí rychlostí vyšší než 400 km/h. Vzdálenost 32 kilometrů z letiště do města tedy prosviští za necelých 8 minut.

V některých částech města jezdí tramvaje a trolejbusy. Navíc je tu několik místních i dálkových dálnic – kdo jednou šanghajskou dálkovou dálnici zažije, českou „déjedničku“ už dálnicí jaktěživ nenazve. Kvůli vznikajícím zácpám město vydává jen 8 tisíc registračních značek měsíčně a cena takové značky se pohybuje v přepočtu kolem 300 tisíc korun. Kdo by si raději nekoupil „lítačku“ do metra?

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám