Hodnocení provedla společnost AirHelp na základě kvality služeb, ale také přesnosti odletů a příletů. Celkově do něj zahrnula na 72 aerolinek, z nich přední příčky dále obsadily Singapore Airlines, South African Airlines, Austrian Airlines nebo Aegean Airlines. Naopak nejhůře si vedly zejména nízkonákladoví přepravci jako Ryanair, easyJet nebo Wow Air.

Proti umístění se ohradila společnost easyJet, jejíž mluvčí uvedl, že si není těchto závěrů vědom. Dodal, že lidé, kteří chtějí řešit finanční náhradu kvůli zpoždění letu, by se měli obrátit přímo na aerolinky. „Chceme, aby spojení mezi námi a klienty bylo co nejjednodušší, zejména z důvodu, aby nemuseli část finanční kompenzace vyplatit organizacím, jako je právě AirHelp,“ uvedl mluvčí.

Pokud se jedná o české pozice, ČSA obsadily 56. místo a vedly si dobře, co se týče času.

Nejhorší letiště mají v Kuvajtu

Kromě aerolinek hodnotila společnost také letiště. Nejlépe si vedlo katarské letiště v Dauhá, dále athénské nebo Tokio Haneda v Japonsku. Singapurské Changi, které je považováno za jedno z nejpokrokovějších letišť, obsadilo pátou příčku. Došlo i na záporná hodnocení, kdy na druhém konci žebříčku skončilo letiště v Kuvajtu, nad ním Londýn Stanstead nebo i Lyon. I v tomto případě se vedení letišť ohradilo.

„Stanstead je nejrychleji rostoucím londýnským letištěm, ročně odbavíme na 29 miliónů pasažérů a investujeme značné množství peněz, abychom cestujícím jejich pobyt na letišti co nejvíce zpříjemnili. Výzkum společnosti AirHelp není ničím jiným než vlastní reklamou,“ uvedl mluvčí.