Myšlenka je podle hotelového manažera jednoduchá. Místo toho, aby museli hosté scházet až k recepci, chatbot Alexa zodpoví všechny jejich zvídavé dotazy. Umí také nastavit budík a návštěvníky ráno probudit. Jeho využití je ale mnohem širší, umí například i pouštět hudbu ze streamovacích služeb nebo ovládat světla v pokoji. Pomocí uživatelských doporučení na internetu vybere i dobré restaurace.

Robot se aktivuje pomocí hlasu, hosté musí vyslovit jeho jméno Alexa. „Lze být kdekoli v pokoji, chatbot má dobrý dosah. Můžete ležet v posteli a zeptat se na dobré restaurace nebo si objednat taxi,” tvrdí hotelová manažerka Josefine Qvibergová.

Alexa prý také řekne, jaké má být počasí, zkrátka odpoví na vše, na co se návštěvníci zeptají. Qvibergová dodává, že chatbot tak mnohé ulehčí, především čas, který by lidé strávili třeba čekáním na recepci.

Jen začátek revoluce

Pokud se robot stane populárním, pravděpodobně se rozšíří i do dalších poboček Clarionu. Dánský expert na moderní technologie Thomas Djursing tvrdí, že doba, kdy spolu budou takto vzájemně komunikovat například i domácí spotřebiče, se kvapem blíží. „Hlasové rozpoznávání je v současnosti jednou z nejžhavějších vymožeností. Vezměte si například osobního asistenta Siri od firmy Apple,“ říká.

Dodává, že Siri či chatbot jsou pouhým začátkem velké technologické revoluce. Kvůli některým drobnostem už totiž není třeba mluvit přímo s lidmi, protože inteligentní roboti je dokážou zastoupit.