Hlavní obsah

Návštěvnost Olomouckého kraje stoupá

Právo, Miloslav Hradil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Celkem 547 538 návštěvníků přilákal v loňském roce na více než jeden den Olomoucký kraj. Bylo jich o dvanáct procent více než předloni a jde o nejvyšší návštěvnost od roku 2012.

Foto: Miloslav Hradil, Právo

Mezi nejatraktivnější turistické cíle v Olomouckém kraji tradičně patří hrad Helfštýn.

Článek

Vyplývá to ze zjištění Českého statistického úřadu, který vycházel z údajů o počtu ubytovaných v hotelích a penziónech. „Rozšíření a zkvalitnění nabídky, aktivní propagace a také změna bezpečnostní situace ve světě jsou zřejmě hlavní důvody toho, proč se návštěvnost kraje tak zvedla,“ řekla náměstkyně olomouckého hejtmana Yvona Kubjátová.

Mnohem více podle ní mířili do regionu tuzemští návštěvníci. Přibylo ale také zahraničních turistů — například z Německa, Slovenska nebo Itálie. Celkem v Olomouckém kraji strávili 1 779 102 nocí. Pozitivním trendem je pokračující nárůst průměrného počtu přenocování u lázeňských pobytů. Každý host strávil v lázních v Olomouckém kraji v průměru zhruba deset a půl noci.

Větší počet zaznamenal loni v Česku jen Karlovarský kraj. „Velmi významnou destinací v porovnání s ostatními se náš region stal také z hlediska kongresové turistiky. Pozitivně se v tom projevuje výstavba sálů, kde je možné ji provozovat,“ poznamenala náměstkyně.

Táhnou hrady i muzea

Krajský úřad navíc sledoval také návštěvnost více než osmdesáti turistických cílů a atraktivit v regionu. V roce 2015 sem zavítalo rekordních 2 464 349 lidí.

„Návštěvníci nejvíce chodili na výstavy na výstaviště Flora, do olomoucké zoo nebo do aquaparku. Zajímal je také hrad Bouzov, Vlastivědné muzeum v Olomouci, hrad Helfštýn nebo Arcidiecézní muzeum v Olomouci. Desítku nejnavštěvovanějších turistických cílů pak doplňuje olomoucké Muzeum moderního umění, hrad Šternberk a Ruční papírna a Muzeum papíru ve Velkých Losinách,“ uvedla Kubjátová.

Výsledky šetření budou podle ní využity při zpracování projektů, jako je například značení turistických cílů, ale i pro výběr vhodných atraktivit k prezentaci Olomouckého kraje.

S kartou levněji

V rámci podpory cestovního ruchu Olomoucký kraj už dvanáctým rokem spolufinancuje s městem Olomouc slevovou kartu Olomouc region Card. Ta má dvoudenní a pětidenní platnost a zájemci po jejím zakoupení mohou čerpat slevy na vstupném či službách na zhruba devadesáti místech. Loni bylo karet prodáno přes čtyři tisíce.

„Od příštího roku chystáme její digitalizaci,“ konstatovala náměstkyně s tím, že například loni s kartou nejvíce lidí přišlo do olomoucké zoo, na hrady Bouzov a Šternberk a do Muzea tvarůžků v Lošticích.

K podpoře turistického ruchu slouží v Olomouckém kraji např. i projekt cestování seniorů, hejtmanství poskytuje mj. peníze také na činnost turistických informačních center v regionu a na významné nadregionální akce v cestovním ruchu.

Reklama

Výběr článků

Načítám