Supervlak zvládne překonat téměř šestisetkilometrovou vzdálenost mezi Milánem a Římem za dvě hodiny a 15 minut, což je o 45 minut méně než dosavadní rychlovlaky. Italská státní železniční společnost Trenitalia chce těmito soupravami postupně nahradit všechny dosavadní rychlovlaky typu Frecciarossa (Rudý šíp).

„Je to nejmodernější vlak Evropy," řekl šéf italských drah Michele Mario Elia. Vlak se šesti vagóny a 455 místy ve čtyřech různých třídách podle něj poskytuje největší komfort. Cenu jízdenky přitom nasazení nových vlaků údajně neovlivní. Dráhy jejich prostřednictvím chtějí odlákat zákazníky letecké společnosti Alitalia.

Supervlak Frecciarossa 1000

Supervlak Frecciarossa 1000

FOTO: Profimedia.cz

Nový vlak vyrábí kompletně v Itálii firma AnsaldoBreda, kterou vlastní společnost Finmeccanica společně s kanadskou skupinou Bombardier. Dráhy do jeho vývoje a výroby investovaly 1,6 miliardy eur (téměř 44 miliard korun).

Spojení budou přibývat

Vlak Frecciarossa 1000 je rychlý, bezpečný, pohodlný, ekologický a kompatibilní, což znamená, že může jezdit na jakékoli vysokorychlostní trati v Evropské unii. Zatím na koleje vyjede šestice vlaků, které budou obstarávat dohromady osm spojení denně. Z nich čtyři budou zajíždět do Turína a čtyři, kvůli světové výstavě Expo 2015, do milánské veletržní stanice Rho Fiera. Většina jich bude na jižním konci vyjíždět z Neapole.

V září bude přidáno šest spojů. Od prosince by už italské dráhy měly mít k dispozici 22 nových vlaků. Kompletní flotila 50 supervlaků by měla Itálii křižovat od prvních měsíců roku 2017.