Celkem 37 procent ze 2200 respondentů odpovědělo, že si v podstatě vždy nějaké potraviny na dovolené vozí. Dalších 18 procent se pak rozhoduje podle cenové hladiny v zemi, kam odjíždějí. Kategoricky jídlo ani pití na dovolené nevozí pouze deset procent Čechů.

Ohledně vaření na dovolené jsou Češi poněkud pasivnější. Celkem 43 procent lidí podle ankety striktně nevaří. Třiadvacet procent lidí sem tam vaří ze surovin, které se jim povede na místě sehnat. Vaří (či ohřívá) pak 34 procent respondentů.

„V období dovolených registrujeme růst ve vyhledávání akčních cen u potravin, které si lidé vozí na dovolenou. Typicky jde o sladkosti, instantní polévky, těstoviny či masové konzervy. Dává to smysl, protože nákupem v akci jdou ušetřit desítky procent,“ uvedl Martin Kadlčík z Kupi.cz.

Řízky? Každý čtvrtý

Důvody k dovozu potravin mají lidé veskrze racionální. Celkem 47 procent lidí uvádí jako hlavní důvod úsporu peněz, poněkud zvláštním argumentem je pak tvrzení, že tím dovolenkáři šetří čas. Myslí si to však 24 procent z nich. Ostatní vozí jídlo údajně kvůli nedůvěře k místním potravinám a z hygienických důvodů.

Nejvíce Čechů vozí sladkosti – bere si je celkem 40 procent z nich. Na druhé příčce se umístila instantní jídla včetně polévek, které s sebou balí zhruba 37 procent lidí. Neodmyslitelným společníkem jsou pak pro 34 procent Čechů masové konzervy či paštiky. Hotová domácí jídla (zavařená, i třeba řízky) si pak na cesty přibaluje skoro 24 procent lidí. Zhruba každý pátý Čech si pak bere například i olej, kečup, sůl, koření, mouku, cukr či sýry a mléčné výrobky.

„Ušetřit lže slušně i na opalovacích krémech, které jdou sehnat i o desítky procent levněji. V období dovolených pak bývají v akci i léky jako Imodium či Fenistil gel,“ dodal Kadlčík.

Akce a slevy z letáků na www.kupi.cz.