Představitelé turistického průmyslu ve Francii vynaložili zhruba 500 000 liber (15 miliónů korun) na reklamu, která pomocí letáků v londýnském metru a v britském tisku chválí například krásy Bretaně. Známý britský fotograf Bradford Bird ale dokázal deníku The Telegraph, že použitá fotografie na letáku není ze severní Francie, ale z pobřeží u Kapského města.

Podle serveru Fotofloue.net jde o běžnou praxi, kdy nějaká nekompetentní reklamní agentura ve snaze ušetřit peníze a prostředky využívá snímky z archivů fotografických agentur, vybírá pokud možno fotografie nechráněné autorskými právy. Spořivý a méně důsledný klient původ snímků neprověřuje a objednanou reklamní kampaň schválí.

Servery Fotofloue.net a deníku Le Monde uvedly, že například turistický úřad a krajská správa francouzského kraje Pikardie financovaly reklamní kampaň, která dokazovala krásy místních vinic fotografií z vinařské oblasti Napa Valley v Kalifornii. Jedna současná reklama od Atout France pro turistiku na Korsice podle serverů zase používá snímek, na kterém údajná korsická kráska vylézající z vody je ve skutečnosti havajská dívka a čtyři přátelé běžící na severofrancouzské pláži pocházejí z Floridy.