Papír je stále materiálem, s nímž si mnozí architekti a designéři neví rady, jiní si jej nesměle „osahávají”, ale jsou i tvůrci, kteří z něj tvoří často a rádi. Jejich díla pak vzbuzují pokaždé zaslouženou pozornost. Potvrzují totiž, že je to materiál velmi zajímavý a tvárný.

Stačí jen připomenout architekturu z papírových trubic, jíž proslul japonský architekt Šigeru Ban. [celá zpráva]

Také na domácí půdě lze objevit zajímavé designové doplňky z kartonového papíru, které vytváří mladý český designér Vojtěch Beránek. [celá zpráva]

Informační centra byla v podobě starých římských oltářů.

Informační centra byla v podobě starých římských oltářů.

FOTO: Diego Blanco

Autoři ze španělského studia měli při návrhu kongresových prostor na mysli dva základní cíle. Jednak chtěli navrhnout vybavení, které bude ekologické, tedy snadno recyklovatelné. Za druhé pak chtěli účastníkům události nějakým zajímavým způsobem připomenout antickou historii města, ve kterém se akce konala.

Většina zařízení je z papíru, který v nejnamáhanějších místech doplňují dřevovláknité MDF desky.

Většina zařízení byla z papíru, který v nejnamáhanějších místech doplňovaly dřevovláknité MDF desky.

FOTO: Diego Blanco

Španělská Mérida byla v roce 25 před Kristem založena římským císařem Augustem jako Emerita Augusta. Byly tu trvale umístěny dvě římské legie.

Štíty antických chrámů připomínaly stánky sponzorů kongresu. Nechybí tradiční bohaté sloupoví zakryté masivním blokem.

Štíty antických chrámů připomínaly stánky sponzorů kongresu. Nechybělo tradiční bohaté sloupoví zakryté masivním blokem.

FOTO: Diego Blanco

Z papíru designéři vytvořili nevšední prostředí na první pohled jasně inspirované starým Římem. Všechna informační místa měla podobu oltářů, na nichž Římané obětovali bohům, stánky sponzorů byly pojaté jako průčelí klasických chrámů a odpočinková relaxační zóna nápadně připomínala kolonádu s nezbytným sloupovím.

Odpočinková zóna nabízela posezení pod kartonovými replikami antických sloupů.

Odpočinková zóna nabízela posezení pod kartonovými replikami antických sloupů.

FOTO: Diego Blanco

Základním nosným materiálem nebyl ve všech případech pouze papír, na některých místech jej pro jistotu doplnily 19 mm silné MDF desky. Podstavce sloupů pak byly z pěnové gumy.

Základním a nejvýrazněji použitým materiálem byly ovšem papírové trubky o průměru 60 mm, které po skončení kongresu skončily v místní továrně specializované právě na recyklaci materiálů.

Základním stavebním materiálem zařízení interiéru byly 60 mm papírové tubusy.

Základním stavebním materiálem zařízení interiéru byly 60mm papírové tubusy.

FOTO: Diego Blanco