Zajímavé je, že skutečná podoba domu je nejlépe patrná při pohledu z výšky. Při pohledu ze země působí naopak až nečekaně nenápadně, upoutá jen svými důslednými geometrickými rysy.

Budova nese příznační název - Legohouse. Je určena především k propagaci světového hračkářského gigantu, jehož ústředí stojí nedaleko, ale i k potěše veřejnosti. Nabízí plochu 12 tisíc čtverečních metrů.

V přízemí lze objevit hned tři restaurace a firemní obchod a také konferenční prostory. Příjemně velká plocha (2000 čtverečních metrů) je vyhrazena jako náměstíčko.

Teprve pohled z výšky odhalí, co stavba ve skutečnosti představuje. Světlíky na horní kostce jsou dotaženy do skutečného detailu. Přesně jako na skutečných kostkách i na jejích výčnělcích nechybí logo výrobce.

Teprve pohled z výšky odhalí, co přesně stavba představuje. Světlíky na horní kostce jsou dotaženy do skutečného detailu. Přesně jako na skutečných kostkách, i na jejích výčnělcích nechybí logo výrobce.

FOTO: Lego (5x)

Protože společnost od začátku razí heslo, že hračka má dítě nejenom zabavit, ale také podpořit jeho rozvoj, vyčlenil architekt Bjarke Ingels v objektu pro dětské návštěvníky hned čtyři herny zařízené ve čtyřech cíleně vybraných barvách.

Zatímco červená má podporovat kreativitu, modrá posiluje poznávací schopnosti, zelená sociální dovednosti a žlutá je zaměřena na rozvoj emocionálního prožívání.

Z úrovně ulice působí dům sice robustně, ale barevně vcelku nenápadně.

Z úrovně ulice působí dům sice robustně, ale barevně vcelku nenápadně.

Chybět samozřejmě nesmí výstava věnovaná historii společnosti, která je umístěna v podzemních prostorách, a také galerie mistrovských děl a výtvorů fanoušků stavebnice. Tam lze vidět část měst i pohádkových krajin, obří strom nebo dinosaury v životní velikosti. Galerie je umístěna v nejvyšším podlaží.

Červená herna s velkým kostkopádem podporuje hlavně kreativitu.

Červená herna s velkým kostkopádem podporuje především kreativitu.

Pro milovníky stavebnice není jistě bez zajímavosti, že na veškeré vybavení a výstavy bylo použito na 25 miliónů kostek. Jen obří Strom kreativity, vysoký 15,68 metru a sahající přes dvě podlaží, je složen z 6 316 611 kostek a jeho výroba zabrala 24 350 hodin. Samotné sestavení trvalo 1200 hodin.

Ultimátním prvkem výstavy v domě je Strom kreativity.

Výrazným prvkem výstavy je Strom kreativity.

Architekt samotný dům pojednal jako 21 různě barevných lego kostek sestavených na sebe. Nejvyšší z nich, jako bělostná koruna celé stavby, má dokonce i charakteristicky uspořádaných osm světlíků ve střeše, takže připomínají výstupky, pomocí nichž se kostky k sobě připojují.

V nejvyšším podlaží je výstava mistrovských kousků.

V nejvyšším podlaží je výstava mistrovských kousků.

Stavba domu trvala čtyři roky a jeho slavnostní otevření bylo v Dánsku skutečnou událostí. Svědčí o tom přítomnost korunní princezny Marie a korunního prince Frederika, kteří se akce zúčastnili společně se svými čtyřmi dětmi.