Dům stojí nedaleko hradu z 15. století, shlíží tak na zástavbu, která vyrostla v podhradí, a ovšem také na zátoku Sagami, jež se modrá v dáli. Na samotný hrad příliš vidět není.

Exteriér domu je obložen dřevem červeného cedru, který na úrovni horního patra střídá plochová lehká krytina ve stejném odstínu. V přízemí je ponechán přiznaný beton.

Exteriér domu je obložen dřevem červeného cedru namořeným do granitové černé barvy, který na úrovni horního patra střídá plechová lehká krytina ve stejném odstínu. V přízemí je ponechán přiznaný beton.

FOTO: Hiroshi Ueda

Dům obývá rodina učitele hry na klavír, který se v Odawaře narodil a vyrostl, a tak si v tomto městě chtěl nechat postavit dům, ovšem poněkud stranou jeho ruchu. Pouze s výhledem na tolik známou krajinu, která se ovšem v čiperném tempu mění.

Dům stojí na dvou mohutných betonových nohách. Právě v prostoru mezi nimi je ukryt vstup do něj.

Dům stojí na dvou mohutných betonových nohách. Právě v prostoru mezi nimi je ukryt vstup.

FOTO: Hiroshi Ueda

Architekti vytvořili návrh domu, jenž má kostru z železobetonu, a přesto působí dojmem, jako by plul vzduchem.

Z exteriéru je tento vjem podpořen ponechaným pohledovým betonem na fasádě celého přízemí rozděleného do nohou, na nichž spočívá horní, sklánějící se podlaží. To má čistě dřevěnou konstrukci a je obloženo červeným cedrem a lehkou střešní krytinou.

Přízemí a horní patro jsou dva různé světy. Přízemí působí podstatně chladnějším dojmem, navzdory dřevěným prvkům.

Přízemí a horní patro jsou dva různé světy. Přízemí působí podstatně chladnějším dojmem, navzdory dřevěným prvkům.

FOTO: Hiroshi Ueda

Po betonovém schodišti se vystupuje do horního patra, kam je vyzdvižen veškerý rodinný život.

Po betonovém schodišti se vystupuje do horního patra, kam je vyzdvižen veškerý rodinný život.

FOTO: Hiroshi Ueda

Podobně je řešen interiér domu, jehož celková plocha podlah činí 187 m2. Také zde je ponechaný pohledový beton na stěnách, doplňují jej však prvky z masivního dřeva.

Přízemí tak obecně působí pro Evropana možná až trochu studeným, odtažitým dojmem. Je zde kromě vstupu také hudební místnost, pokoj pro hosty.

Srdcem domácnosti je otevřený prostor propojující kuchyňskou, jídelní a obytnou zónu. Na něj v exteriéru navazuje terasa, z níž je hezký výhled.

Srdcem domácnosti je otevřený prostor propojující kuchyňskou, jídelní a obytnou zónu. Na něj v exteriéru navazuje terasa, z níž je hezký výhled.

FOTO: Hiroshi Ueda

Interiér hlavní místnosti domu zalévá i světlo přivádění střešním oknem.

Interiér hlavní místnosti domu zalévá i světlo přiváděné střešním oknem.

FOTO: Hiroshi Ueda

Zato druhé podlaží je už zcela jiný svět. Právě sem architekti orientovali veškerý rodinný život a tomu také přizpůsobili design tohoto prostoru.

Srdcem je velká multifunkční místnost s jídelní, kuchyňskou a obývací zónou, odkud je nejhezčí výhled do okolí.

V horním patře jsou podlahy dřevěné. Ty pak doplňuje nejenom nábytek, ale napříkladi pracovní plochy v kuchyni.

V horním patře jsou dřevěné podlahy. Ty doplňuje nejenom nábytek, ale například i pracovní plochy v kuchyni.

FOTO: Hiroshi Ueda

Na stěnách interiéru se doplňuje výmalba s tapetami. Ty jsou použity i na stropech.

Na stěnách interiéru se doplňuje výmalba s tapetami. Ty jsou použity i na stropech.

FOTO: Hiroshi Ueda

Zatímco v přízemí je na podlaze položena kamenná dlažba, v horním podlaží je podlaha z masivního dřeva, na stěnách se doplňuje čistě bílá omítka s tapetou. Tapety architekti použili také na stropech.

Dětský pokoj je umístěn do skloněné části domu.

Dětský pokoj je umístěn do skloněné části domu.

FOTO: Hiroshi Ueda

Prostor hlavní místnosti domu prosvětluje kromě oken s výškou sahající na některých místech od země až ke stropu také světlík ve stropě.

Pohled z dětského pokoje do hlavní místnosti domu. Hezkým detailem je zopakovaní základní barevné kombinace z exteriéru. V interiéru k ní pak přibyla tmavohnědá barva dřeva.

Pohled z dětského pokoje do hlavní místnosti domu. Hezkým detailem je zopakovaní základní barevné kombinace z exteriéru. V interiéru k ní pak přibyla tmavohnědá barva dřeva.

FOTO: Hiroshi Ueda

Ve sklánějící se části domu je uložen dětský pokoj. Pod ním je vstup pro studenty, kteří přicházejí k majiteli na hodiny klavíru.

Architekti navrhli před domem terasovitě uspořádanou zahradu pro pěstování vlastních plodin.

Architekti navrhli před domem terasovitě uspořádanou zahradu pro pěstování vlastních plodin.

FOTO: Hiroshi Ueda

Architekti rovněž navrhli uspořádání okolí domu, zejména vytvoření teras před ním, umožňujících pohodlné pěstování plodin.

Půdorys přízemí: 1 - vstup do domu, 2 - pokoj pro hosty, 3 - koupelna, 4 - učebna s klavírem, 5 - sklad, 6 - pracovna

Půdorys přízemí: 1 - vstup do domu, 2 - pokoj pro hosty, 3 - koupelna, 4 - učebna s klavírem, 5 - sklad, 6 - pracovna

FOTO: Cubo Design Architect (2x)

Půdorys horního podlaží: 1 - Obývák, 2 - jídelna, 3 - kuchyň, 4 - komora, 5 - šatna, 6 - ložnice rodičů, 7 - koupelna, 8 - dětský pokoj, 9 - spíž

Půdorys horního podlaží: 1 - obývák, 2 - jídelna, 3 - kuchyň, 4 - komora, 5 - šatna, 6 - ložnice rodičů, 7 - koupelna, 8 - dětský pokoj, 9 - spíž