Výstava je putovní a byla zahájena už v roce 2012. V Šanghaji se ovšem dočkala několika rozšíření a úprav, a tak ji organizátoři představují znovu publiku, o němž doufají, že se nebude rekrutovat pouze z řad chovatelů psů.

Hara Design Institute navrhl pro výstavu dvojici přístřešků pro psy ve tvaru kuželů.

Hara Design Institute navrhl pro výstavu dvojici přístřešků pro psy ve tvaru kuželů.

FOTO: Ding Yifei, Shanghai Himalayas Museu (8x)

Pelíšek použitelný i například pro převoz zraněného či starého psíka plemene Shiba navrhovl japonský architekt a držitel Pritzkerovy ceny Tojoo Itó.

Pelíšek použitelný i například pro převoz zraněného či starého psíka plemene Shiba navrhoval japonský architekt a držitel Pritzkerovy ceny Tojoo Itó.

Japonský architekt Kengo Kuma navrhl pro mopse hravou schovávačku.

Japonský architekt Kengo Kuma navrhl pro mopsy hravou schovávačku.

„Snad každý zná psy a alespoň trochu se o ně zajímá. ‚Pes‘ představuje univerzální a velice rozsáhlé téma,“ říká kurátor výstavy, japonský grafický designér Kenya Hara, jehož prodloužená verze D-tunelu má právě v Šanghaji svou premiéru.

Horkou šanghajskou novinkou je také psí pelíšek ve tvaru a v barvě kusu masa navržený čínským architektem Ma Jen-sungem.

Prodloužená verze D-tunelu, který pro malé teacup pudlíky navrhl kurátor výstavy, japonský designér Kenya Hara.

Prodloužená verze D-tunelu, který pro malé teacup pudlíky navrhl kurátor výstavy, japonský designér Kenya Hara.

Japonské studio Torafu Architects pro Jack Russell teriéry vymyslelo dva typy pelíšků nazvaných Wanmock. Jsou tvořené překližkovou kostrou a tričkem. Jako doplněk je kost ze stejného materiálu.

Japonské studio Torafu Architects pro Jack Russell teriéry vymyslelo dva typy pelíšků nazvaných Wanmock. Jsou tvořeny překližkovou kostrou a tričkem. Jako doplněk je kost ze stejného materiálu.

Smyslem výstavy je mj. připomenutí, že psi s námi často sdílejí prostor, který je primárně navrhovaný pro nás, lidi, a podle našich, lidských potřeb, které se ovšem ne vždy zcela shodují s těmi psími.

Designéři a architekti se proto snažili svými uměleckými prostředky vytvořit objekty, jež by na jedné straně odpovídaly požadavkům na moderní design, ovšem na straně druhé by největší radost přinesly právě psům. Každý z designérů přitom tvořil pro jednu konkrétní psí rasu.

Pro francouzského papillona navrhoval japonský architekt a držitel Pritzkerovy ceny Šigeru Ban. Jak je jeho tradicí, za materiál si vybral lepenkové trubice, z nichž kromě židle, stolku a pelíšku navrhl i malé bludiště pro zábavu psíka.

Pro francouzského papillona navrhoval japonský architekt a držitel Pritzkerovy ceny Šigeru Ban. Jak je jeho tradicí, za materiál si vybral lepenkové trubice, z nichž kromě židle, stolku a pelíšku navrhl i malé bludiště pro zábavu psíka.

Pódium s vlastním zrcadlem a šuplíkem například na pomůcky pro péči o psíka navrhl německý průmyslový designér Konstantin Grcic.

Pódium s vlastním zrcadlem a šuplíkem například na pomůcky pro péči o psíka navrhl německý průmyslový designér Konstantin Grcic.

Příjemným doplňkem výstavy je pak „psí park“, tedy prostor před galerií vyhrazený pro psy návštěvníků, kde mají možnost si pohrát s domky, které pro ně byly navrženy.

Výstava Architektura pro psy

Výstava Architektura pro psy