Termín dokončení stavby byl stanoven na konec října a daří se ho dodržovat, i když se kvůli podloží na Větruši musí piloty zakládat hlouběji, než se původně předpokládalo.
Lanovka na Větruši bude v Česku svým způsobem ojedinělá, bude spojovat střechu obchodního centra ve středu města s výletním místem. Lanovka bude necelých 350 metrů dlouhá, bude překonávat převýšení kolem 50 metrů.

Obsluha se už školí v zahraničí

„Ústecká radnice vymyslela správný tahák pro nalákání turistů,“ řekl předseda Regionální rady regionu soudržnosti Severozápad Jiří Šulc.

Právě z Regionálního operačního programu jde na stavbu lanovky většina peněz, více než 61 miliónů korun z celkových více než 66 miliónů.

Lanovka bude mít dvě kabinky, každou pro patnáct cestujících. Mezi stanicemi nebude žádný sloup, i když se s ním původně počítalo. „Lanovka je jeden z nejvíce kontrolovaných dopravních provozů,“ řekl náměstek primátora Jan Řeřicha (ODS).

Nechybí evakuační kabinka

Bude mít například i třetí evakuační kabinku s vlastním pohonem. Kvůli natažení lana, které bude provádět vrtulník, bude pod trasou lanovky zhruba na půl dne omezen provoz. Lanovka totiž vede přes silnice i železnici.

Doba jízdy lanovkou bude zhruba dvě minuty. Zatím ji bude provozovat ústecký dopravní podnik, který už školí obsluhu na podobných lanovkách v zahraničí. Město ji bude i dotovat, jízdné bude stejné jako v autobusech či trolejbusech MHD, tedy 15 Kč za jízdu.
Intervaly jízd budou pravděpodobně patnáctiminutové. „Pokud ale bude ve stanici hodně lidí, lanovka pojede i mimo interval,“ řekl Řeřicha. Lanovka bude jezdit každý den mezi 8. a 22. hodinou, při různých akcích na Větruši se provoz protáhne.

Návštěvnost Větruše, kterou město v minulých letech kompletně zrekonstruovalo, snižuje špatná dostupnost. Cesta pěšky je obtížná a parkoviště má omezenou kapacitu.