Přijde vám původní model X4, „interně” označený F26, od mnichovské automobilky BMW jako stále relativně nová věc? Jistě nejste sami, příchod nové generace na trh po pouhých čtyřech letech není u evropských automobilek obvyklý. Přesto, X4 G02 je tu. [celá zpráva]

Na základě dosluhující X4 nevznikla ostrá verze označená M, jako u větších X5 a X6. Nejsilnější benzínovou verzí bylo M40i, řekněme „baby-M”. Podle maďarského designéra X-Tomiho by ale nová X4 mohla verzi M dostat. A jak by mohla vypadat, ukazuje ilustrace výše.

Že by mohlo plnotučné M přijít, naznačuje i fakt, že benzínové i dieselové „baby-M”, tedy varianty X4 M40i a X4 M40d, se ukázaly rovnou při oficiálním odhalení. Se skutečným vrcholem nabídky si automobilky obvykle dávají trochu na čas.

BMW X4 (2018)

X-Tomiho ilustrace X4 M se od skutečně představené X4 G02 (na snímku) liší snad jen předním nárazníkem.

FOTO: BMW

Původní X4 byla překvapivě úspěšná

Zapomeňme nyní na to, kolik BMW X4 vídáme na českých silnicích, prakticky smýšlejícího českého zákazníka asi malé SUV-kupé - terminologií BMW to je SAC, Sports Activity Coupé - příliš neosloví. Kolik se ho asi mohlo prodat za ty čtyři roky výroby, 60 tisíc kusů?

Takové číslo by pravděpodobně BMW považovalo za neúspěch. X4 F26 se v továrně ve Spartanburgu v americkém státě Jižní Karolína začalo vyrábět koncem března 2014. Nyní tato fabrika vypustila do světa dvoustý tisící kus tohoto modelu.

Dosáhnout takového čísla za pouhé čtyři roky u auta, které není zrovna masovkou, není malý úspěch. Ukazuje se, že kříženci SUV a kupé nejsou očividně zas tak špatný nápad, byť je spousta petrolheadů dvakrát v oblibě nemá.

BMW X4 M40i (2015)

BMW X4 generace F26 možná nebylo zrovna pohledné, ale více než 200 tisícům zákazníků to nevadilo. Na snímku vrcholová verze M40i.

FOTO: BMW