Hlavní obsah

Ford se loučí s Focusem RS, vznikla rozlučková edice

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dny třetí generace Focusu RS jsou sečteny. Výroba skončí v dubnu, ještě před jejím ukončením ale Ford vypustí 50 kusů z limitované edice. Jmenuje se Heritage Edition a bohužel - objeví se pouze ve Velké Británii.

Foto: Ford

Ford Focus RS Heritage Edition (2018)

Článek

O pohon standardní verze modelu Focus RS se stará celohliníkový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,3 litru, který znáte třeba z aktuálního mustangu. Ve Focusu RS byl přepracován - twin-scroll turbodmychadlo je větší, stejně jako mezichladič. Motor bude mít výkon nejméně 235 kW (320 koní). Převodovka je šestistupňová, přímo řazená.

V případě rozlučkové edice se výkon navýšil o pětadvacet koní na výsledných 276 kW (375 k). Odlišností je i použití mechanického diferenciálu Quaife s omezenou svorností na přední nápravě.

Foto: Ford

Ford Focus RS Heritage Edition (2018)

Oranžová barva karoserie Tief Orange odkazuje k výročí 50. let modelu Ford Escort. S výraznou oranžovou pěkně kontrastují černé detaily - kola, spoiler nebo zpětná zrcátka. Pokud byste měli zájem, máte smůlu – všech padesát kusů míří coby pravostranné vozy výhradně na britský trh.

První generace Focusu RS na trh dorazila v roce 2002, i přes své nesporné kvality se vyráběla pouze rok. Traduje se, že na každém prodaném autě Ford zhruba 100 tisíc korun prodělal. Letos koncem ledna jej kupříkladu věhlasný britský časopis Autocar zařadil mezi pět nejlepších hot hatchů všech dob.

Ford Focus RS - zrychlení 0-250 km/hVideo: Novinky

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám