Hlavní obsah

Co funguje, neměnit. Test faceliftovaného golfu

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Volkswagen decentně omladil svůj nejdůležitější model, v Evropě nejprodávanější auto, které je tak univerzální, že vyhoví skoro všem. Tuzemský importér zatím neměl auta s novým motorem 1,5 TSI Evo, takže jsme „nový” golf prozatím vyzkoušeli v klasické verzi s dvoulitrovým té-dé-íčkem.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

VW Golf

Článek

Golf mi vždycky sedne jako rozchozené tenisky. Sednete si, nastavíte si sedačku (v případě řidičovy můžete nově prodloužit sedák), volant, zrcátka a víte, že všechna tlačítka a ovladače jsou tam, kde je podvědomě očekáváte. Nezklame nabízeným prostorem (jakkoliv zavazadelník je spíše menší), jízdními vlastnostmi (ideálně s tlumiči DCC), líbivým designem a celkovým zpracováním.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

VW Golf

Změny na vnějším designu musíte hledat pod lupou a popravdě mnoho jich není. Přední světlomety mají jiný vnitřní tvar a mohou být kompletně diodové. Zadní pak mají pozměněnou grafiku.

Vpředu byl změněn nárazník, který může mít na přání radarové čidlo pro adaptivní tempomat. O něco výraznější je zadní nárazník a koncovky výfuku. Jinak se nezměnilo nic, což u konzervativní automobilky a jejího konzervativního modelu nepřekvapí vůbec nikoho.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

VW Golf

Nově sedm kvaltů

Dvouspojkové převodovky DSG se šesti rychlostními stupni dostanou o jeden stupeň více (dříve se používal typ DQ200, nyní je to DQ381 s lepšími možnostmi přenosu točivého momentu). Obě spojky jsou v olejové lázni, i tak při popojíždění nebo dojíždění do křižovatky auto lehce cuká. Dvoulitrové TDI si polepšilo o 20 Nm na nynějších 350 Nm, největší výkon zůstal stejný, tedy 110 kW / 150 k.

Dynamicky je na tom golf s tímto motorem samozřejmě v pořádku. Ve středním pásmu předvádí to staré dobré TDI zaražení do sedaček, pocitově ale díky delším převodům není dynamika tak okouzlující, jak by chlapci s otočenými kšiltovkami, které nechávala zlatá barva v němém úžasu, doufali. Dvoulitrové TDI lze kombinovat jak se šestistupňovou manuální převodovkou, tak s popisovaným DSG (+ 80 tisíc). Kromě předního pohonu lze koupit i haldexovou verzi 4x4.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

VW Golf

Na sedmý stupeň točí motor při českém dálničním maximu nizoučkých 1900 otáček, pokud o jeden stupeň podřadíte, uvidíte na otáčkoměru hodnotu 2250. Mimo město jsme jezdili za zhruba sedm litrů nafty, což není zrovna málo a jako obvykle to zcela nekoresponduje s homologačními údaji.

Zvláštností je, že u tohoto vrcholného dieselového provedení se podařilo splnit emisní normy bez vstřikování močoviny. Golf 2.0 TDI dostal zásobníkový katalyzátor oxidů dusíku DeNOx, který oxidy dusíku likviduje dodatečným vstřikem nafty.

Nový multimediální systém a motor 1,5 TSI 

Uvnitř vozu je nový multimediální systém, který ve vrcholné variantě nabídne velikost 9,2 palce. Ten samý dostala i octavia, v golfu je navíc možnost jednu funkci ovládat gesty – což je hodně málo a je to spíše zajímavé z marketingových důvodů (stejnou funkci dostala mimochodem i Škoda Karoq). Chybělo nám tlačítko pro okamžité ztlumení hudby, to není ani na volantu, jakkoliv je poset jednoúčelovými tlačítky.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

VW Golf

Nový je také asistent pro jízdu v kolonách do rychlosti 60 km/h a zdokonalené rozpoznávání chodců při automatickém brzdění. Největší změnou omlazeného golfu je nasazení motoru 1.5 TSI evo (test teprve připravujeme, zatím nebyly k dispozici vozy).

Tento agregát nabídne přímé vstřikování, vypínání válců a to nejpodstatnější – turbodmychadlo s elektricky ovládanou variabilní geometrií lopatek, což zabraňuje takzvanému turboefektu (zatím tento motor má jenom Porsche Cayman). Nový benzínový motor 1.5 TSI evo o výkonu 110 kW / 150 k je kromě sportovních verzí tím nejvýkonnějším pod kapotou golfu.

Zkoušený golf přijde v základní výbavě a s automatickou převodovkou na 668 tisíc, další příplatky v řádu desítek tisíc korun pak vyhnaly cenu tohoto konkrétního kusu až na astronomických 960 tisíc korun. To už je částka, za kterou se kupují slušně vybavená auta o třídu větší.

VW Golf 2.0 TDI (DSG)
Motor:1968 ccm, vznětový, čtyřválec, turbo
Max. výkon:110 kW (150 k) při 3500 ot./min.
Max. točivý moment:340 Nm od 1750–3000 ot./min.
0–100 km/h:8,6 s
Nejvyšší rychlost:214 km/h
Průměrná spotřeba:4,6 l / 100 km
Pohotovostní hmotnost:1316 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:411 900 Kč (1.0 TSI/81 kW)
Cena s testovanou motorizací:668 900 Kč

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám