Vrcholný model lze rozpoznat chromovanou mřížkou chladiče na přídi a plaketou Laurin & Klement na zádi vozu. Výjimečná pro tento designový paket jsou osmnáctipalcová litá kola Sirius a hnědá metalíza (Škoda ji označuje Magnetic). Vrcholné provedení můžete mít i v jiných barevných odstínech, zkoušené bílé provedení (v kombinaci s hnědým interiérem) také působilo luxusním dojmem.

Dekorativní prvky interiéru mohou být ze dřeva (jde však o pouhou imitaci). Nechybí ani ozdobné prahové lišty z oceli, na opěradlech sedadel je vyraženo logo Laurin & Klement. Stejné najdete i na prazích či boku karoserie. Výborné bylo na testovaném exempláři dílenské zpracování.

Škoda Superb Combi 2,0 TDI 4x4 L&K

Škoda Superb Combi 2,0 TDI 4x4 L&K

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Z benzinových agregátů je pro vrcholný superb k dispozici přeplňovaný čtyřválec 2,0 TSI/147 kW se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a šestiválec 3,6 FSI V6/191 kW (rovněž šestistupňové DSG). Dieselové motory zastupuje 2,0 TDI (125 kW / 170 k). Tento motor je k dispozici v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou převodovkou DSG.

Perfektní praktičnost

Praktičnost Superbu je výtečná, místa je totiž dostatek nejenom vepředu, kde lze sedačky seřídit ve velkorysém rozsahu, ale i vzadu. Tam je nadprůměrný prostor pro nohy a kolena, který najdete nikoliv o třídu, ale o dvě výš. V příčném směru je kvůli průměrné šířce vozu místa dostatek, nikoliv však přebytek (tak jako v případě místa v podélném směru).

Škoda Superb Combi 2,0 TDI 4x4 L&K

Škoda Superb Combi 2,0 TDI 4x4 L&K

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Zavazadelník nabídne nadprůměrných 633 litrů v základním uspořádání. Velikost kufru nesnížil ani pohon 4x4, jímž byl testovaný vůz vybaven. Potěší i velký vstupní otvor, nízko položená nákladová hrana a dobré tvarování kufru. Zadní dělené sedačky lze složit, ale celý proces je o něco zdlouhavější než u konkurence (musíte vyjmout sedák a až pak sklopit opěradlo), pokud nemáte příplatkovou druhou podlahu, nedosáhnete při složení sedaček rovné plochy. Po sklopení zadních sedaček naroste přepravní prostor na 1865 litrů.

Škoda Superb Combi 2,0 TDI 4x4 L&K

Škoda Superb Combi 2,0 TDI 4x4 L&K

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Skvěle funguje pohon 4x4, který za normálních okolností pohání pouze přední kola, připojení zadních je bleskurychlé a zajišťuje superbu perfektní trakci například při velmi prudkém rozjezdu. Podvozek je trochu tvrdší, posádka by si ale na nedostatek komfortu stěžovat neměla. Vzduchové odpružení by samozřejmě nabídlo jinou dimenzi komfortu, tu, jak víme z dobře informovaných zdrojů z vývoje Škody, dostane následující generace.

Škoda Superb Combi 2,0 TDI 4x4 L&K

Škoda Superb Combi 2,0 TDI 4x4 L&K

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Vrcholná výbava není kompletní

U vrcholného provedení by člověk čekal bezmála kompletní výbavu. V případě provedení L&K si musíte případně zaplatit za zadní boční airbagy (7100 korun), asistent rozjezdu do kopce (2000 Kč), parkovací asistent (14 100 korun), alarm (7100 Kč), systém Kessy (bezklíčové odemykání, zamykání a startování) stojí rovných 10 tisíc korun. Těchto pět položek za bratru 40 tisíc korun by v takto drahém a prestižně se tvářícím autě měly být zcela samozřejmě v základní výbavě.

Škoda Superb Combi 2,0 TDI 4x4 L&K

Škoda Superb Combi 2,0 TDI 4x4 L&K

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Superb v nejvyšším provedení má bezpochyby svůj smysl (už jen kvůli svému odlišení coby vlajková loď), škoda jen, že automobilka verzi L&K více neodlišila od běžných superbů. Cena není nízká, takže s masovým rozšířením nelze počítat. Komu je vrcholná verze určena? Okruh zákazníků je podle nás malý: buď učaruje tomu, kdo chce to nejlepší, co lze od Škody koupit. Druhým okruhem zájemců, jejichž množina bude zasahovat i do první námi zmíněné kategorie, budou fleetoví zákazníci, kteří mají firemní politikou předepsanou Škodu Superb, ale z nějakého důvodu nemají finanční limit na jeho nákup.

Škoda Superb Combi 2,0 TDI 4x4 L&K

Škoda Superb Combi 2,0 TDI 4x4 L&K

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1968 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:125 kW (170 k) při 4200 ot./min.
Max. točivý moment:350 Nm při 1750 ot./min.
0 - 100 km/h:9,1 s
Nejvyšší rychlost:217 km/h
Průměrná spotřeba:6,3 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1654 kg
Poháněná náprava:4x4 (Haldex IV. generace)
Cena základní verze:604 900 Kč (1.4 TSI)
Cena s testovanou motorizací:  1 013 900 Kč (2.0 TDI 4x4 L&K)