Hlavní novinkou sezóny 2012 je v modelu V7 motor. Má sice stejný objem jako dřív (od roku 2007) - 744 ccm, ale dvě třetiny dílů jsou podle výrobce nové. Hned zaměříte kulatější žebra obou válců. Jiná jsou i víka. Přepracovaný je také spalovací prostor a vstřikování. Moto má teď vyšší kompresi a větší sací ventily. Poprvé v historií Moto-Guzzi se tu objevuje i centrální škrticí klapka.

Agregát je díky úpravám o něco lehčí a má skoro o deset procent víc výkonu i točivého momentu. Konkrétně jde o 51 koní při 6200 ot./min. a 58 Nm při 5000 ot./min. Zároveň měly klesnout emise i spotřeba. To jsme ale neověřili - v testovacím režimu jsme se totiž pohybovali spíše na dvojnásobku průměrné kombinované spotřeby – tedy téměř na devíti litrech. Ověřili jsme alespoň, že nádrž má objem zvětšený na sympatických 22 litrů a že už není z plastu, ale konečně z plechu.

Moto-Guzzi V7 Stone

Moto-Guzzi V7 Stone

FOTO: Petr Kološ

Startování vzduchem chlazeného podélně uloženého agregátu zpravidla nadchne každého, kdo je tomuto procesu přítomen. Motorka totiž hned ukáže, že má svou hlavu, chcete-li duši. Zásadně nechytá na první otočení startérem. Po nastartování se pochopitelně celá zavlní a pak chce ohřát, jinak s potěšením při rozjedu „chcípne“. A pak jsou tu výfuky. Už ty sériové mají úchvatný a hlasitý zvuk. V tomto směru má V7 Stone konkurenci pod palcem.

Dávkování výkonu není ideální

Blízkým soupeřem je například Kawasaki W800. Proti ní je V7 Stone nejen nepoměrně hlučnější, ale také celkově syrovější, sportovnější a tužší. A i když i v případě Moto-Guzzi V7 Stone vnímáte vibrace motoru, nikdy se vám nerozklepou zrcátka tak, že by okolí splynulo v jednu šmouhu – jako jsme kritizovali u W800.

Přestože jistě cítíte, jak moc pozitivní náladu V7 Stone vyvolává, nemůžeme objektivně neupozornit i na některé její slabší stránky. Zvyk bude chtít zejména rozjezd. Dávkování výkonu pod 1500 otáček není úplně lineární, ve spojení s okamžitě zabírající spojkou a vyšší hmotností motorky může pro některé méně zkušené znamenat komplikaci.

Moto-Guzzi V7 Stone

Moto-Guzzi V7 Stone

FOTO: Petr Kološ

Jakkoliv se motorka snad až překvapivě skvěle vodí a překlápí, nemyslete si, že by vám koně nechyběly. Nejde přitom o výjezdy ze zatáček, ty si naopak užijete možná ještě víc než kdy předtím, protože budete s ohledem na nižší výkon zkoušet později brzdit. A to je jistě adrenalinová zábava, zvlášť s průměrnou přední a hůře dávkovatelnou zadní brzdou.

Větší problém nastane při předjíždění ve vyšších rychlostech. Nad 120 km/h totiž stroji chybí výkonová rezerva, lépe snad typická motocyklová nadřazenost. Zlepšení by snesl i rám, ve vyšších rychlostech totiž začíná dávat najevo, že za sebe už úplně neručí.

Moto-Guzzi V7 Stone

Moto-Guzzi V7 Stone

FOTO: Petr Kološ

Jak jsme zmínili, jsou to vlastnosti, se kterými zkušený motorkář počítá s ohledem na konstrukci už od samého začátku. Napsat jsme to ale museli. Zkušeného jezdce i začátečníka naopak potěší V7 Stone nejen ohromným sexappealem, který stroj vyzařuje. Potěší i široká nabídka příslušenství a doplňků, a to jak originálních, tak od mnoha úpravců. Díky tomu můžete motorku doladit přesně podle svých představ. A pokud byste nebyli pro matnou černou, můžete zvolit i verzi s lesklou bílou nádrží a bílými blatníky.

Moto-Guzzi V7 Stone

Moto-Guzzi V7 Stone

FOTO: Petr Kološ

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:744 ccm, V2, čtyřtakt, chlazený vzduchem
Max. výkon:51 k / 6200 ot./min.
Max. točivý moment:58 Nm při 5000 ot./min.
0 - 100 km/h:výrobce neudává
Kapacita nádrže:22 l 
Hmotnost:
179 kg
Pohon:kardan
Cena: 211 999 Kč