Hlavní obsah

Test Peugeotu 308 SW 2.0HDi: dobrá alternativa, která nevybočuje z průměru

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Peugeot 308 SW spadá do stejné třídy jako domácí Octavia Combi. Během 2500 kilometrů jsme zkoušeli, zda faceliftovaný model 308 SW ve vrcholné verzi s dvoulitrovým turbodieselem nabídne podobné provozní vlastnosti jako podstatně dražší octavia.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Peugeot 308 SW

Článek

Nečekejte, že by Peugeot 308 SW jezdil jako nejlepší auta nižší střední třídy. Za jeho volantem si určitě neužijete tak jako ve focusu, golfu nebo třeba v octavii. Ale jestli chcete dobře vybavené rodinné auto, které může mít až sedm sedadel (třetí řada je - jak to tak bývá - nouzová), mohl by vás recenzovaný Peugeot zaujmout.

Možná o to víc, když základní výbava obsahuje všechno důležité prvky - 4x airbagy, ABS, ESP, centrální zamykání, 16“ litá kola, denní světla, zatmavená boční skla, CD s MP3 přehráváním a USB vstupem a dokonce i dvouzonovou klimatizaci. Třeba taková Octavia Combi je s nejsilnějším TDI (103 kW) a automatickou převodovkou o 173 tisíc dražší.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Peugeot 308 SW

Design exteriéru se sice nebude líbit každému (z profilu působí docela podivně), prostoru je uvnitř nicméně dostatek i pro vyšší jedince. Pohodlná sedadla s dobrou velikostí jsou polohovatelná v širokém rozsahu. Nechybí ani odkládací prostory na drobnosti či velkou PET lahev.

Nějaké chyby? Trochu zmatené ovládání autorádia (s velkým množstvím jednoúčelových tlačítek) a stejně málo intuitivní ovládání navigace (která stojí tučných 22 tisíc korun, takže je lepší si pořídit podstatně levnější externí navigační přístroj).

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Peugeot 308 SW

U Peugeotu 308 SW, dlouhého rovných 4500 mm, jdou jednoduše sklopit sedadla nebo je dokonce můžete během pár vteřin úplně vyjmout (a vyndat z auta), pak se z 308 SW stane malý stěhovák. Základní objem kufru je skvělých 674 litrů (po výšku hrany oken), při sklopení zadních sedaček je celková velikost kufru 2149 litrů.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Peugeot 308 SW

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Peugeot 308 SW

Testovali jsme provedení s nejvýkonnějším dvoulitrovým turbodieselem, který nabídne masivních 340 Nm točivého momentu, jenž máte k dispozici od dvou tisíc otáček. Zátah je plynulý, motor neobtěžuje přílišným hlukem. Více než 1,7 tuny pohotovostní hmotnosti je opravdu hodně, těžký motor výrazně zatěžuje přední nápravu, takže auto je „těžké na předek“ a v rychleji projížděných zatáčkách tudíž zažijete přirozenou nedotáčivost.

Jízdní vlastnosti jsou v případě tohoto modelu s jednodušší konstrukcí podvozku (vzadu vlečená ramena) celkově uspokojivé, auto není výrazně komfortně naladěno; na rozbitých silnicích občas zaznamenáte tupé rány (zejména v kombinaci s příplatkovými 17palcovými litými koly). Nečekejte tedy živost či výrazně dobré tlumení nerovností, spíš takový kompromis, který nevybočuje z průměru.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Peugeot 308 SW

Řízení je tradičně trochu necitlivé, není ale přeposilované jako u některých francouzských aut nedávné doby. Brzdy jsou standardně kotoučové na všech čtyřech kolech, k jejich dávkování či účinku není třeba říct nic kritického.

Nejsilnější turbodiesel lze kombinovat pouze se šestistupňovou automatickou převodovkou, která řadí docela rozvážně (pomalu), dvouspojkové skříně typu DSG jsou v tomto ohledu lepší. Příhodnější volbou je podle nás šestistupňový manuál, který dostanete ke stejnému motoru (jeho výkon je nepatrně menší, 150 k). Navíc ušetříte rovných 30 tisíc korun.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1917 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:120  kW (163 k) při 3750 ot./min.
Max. točivý moment:340 Nm od 2000 ot./min.
0 - 100 km/h:10,3 s
Nejvyšší rychlost:202 km/h
Průměrná spotřeba:6,7 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1716 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:487 000 Kč

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám