Tohle auto patří především do rodiny. Není to sporťák, luxusní limuzína nebo cokoliv jiného. Tohle je auto, do kterého naložíte dvě děti, kočárek, manželku (manžela) a vyrazíte na víkend za babičkou na vesnici.

Konzervativec

Auto není žádný excentrik. Spíše naopak. Má konzervativní design jak na karoserii, tak i v interiéru. Jediná extra věc je zkosený zadní sloupek. Jinak je vše tak, jak by si představovala drtivá většina lidí klasické auto. Oblé světlomety i maska chladiče, jednolitý tvar bočních dveří na nichž absentuje nejen designerská inovace, ale také (a což je horší) gumová ochrana proti poškrábání. Prostě tu není nic, co by nějak člověka urazilo a nad čím by se musel člověk zastavit.

V interiéru je standardní přístrojová deska, která se od hatchbacku (který již prošel naším testem) nijak neliší. Je přehledná, kvalitně zpracovaná a kvitujeme s povděkem velmi dobrou výbavu. V ní je třeba i vstup pro USB a klasický jack pro připojení externího přehrávače k audiosoupravě.

Maximalista

A nyní se společně věnujme tomu, co vyznávají fanoušci verzí kombi - prostoru. Kia cee´d je v tomto ohledu na velmi slušné úrovni. Objem zavazadelníku je tabulkově 534 l. V reálu to pak vypadá tak, že po otevření zadního víka jsme ohromeni. Především tím, jak dobrý je do kufru přístup. Víko se totiž otevírá ještě asi s třiceti centimetry střechy, což vytváří ohromný vstupní otvor. Ani v příčném směru neomezují světla tuto díru.

Přímo plocha zavazadelníku ještě skrývá mělké přihrádky, do kterých se vejdou drobnosti nebo povinná výbava. Pokud se sklopí sedadla, vznikne zcela rovná plocha bez schodu.

Klasik

Automobil jsme měli již se stejným motorem, tedy zážehovou šestnáctistovkou s výkonem 90 kW, v našem testu hatchbacku. Takže jen telegraficky. Jedná se o velmi kultivovaný a velmi příjemný motor, který má dostatečný výkon až někam k 5500 ot./min, pak rychle ztrácí dech a již se nepříjemně ozývá v interiéru.

Podvozkově je auto spíš pro rodinné svezení. Nápravy jsou nastaveny měkce a nemají žádnou výraznější slabinu ve vedení kol. To se však nedá říci o řízení. To je největší chyba na voze. Až příliš přeposilované a méně přesné řízení, které by zasloužilo radikálnější změnu. Je ideální na parkování u supermarketu, ale na dálnici se už tak kamarádsky nechová.

Šetřílek

Cena Kie cee´d není nijak vysoká a platí to i pro Sporty Wagon. Nejnižší cena je 369 980 Kč za základní výbavu u zážehové čtrnáctistovky. Náš motor začíná o 30 000 Kč výše a nejvyšší výbava (kterou náš vůz disponoval) stojí 459 980 Kč. To není málo, ale v porovnání s konkurencí je to cena, za níž se nemusí stydět.

Technické údaje
Kia cee´d Sporty Wagon 1.6 CVVT EX
Motor
Zdvihový objem1591 ccm
Max. výkon90 kW při 6200 ot./min
Max. točivý moment154 N.m při 5200 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město8,1
Mimo město5,6
Kombinace6,5
Výkony
Max. rychlost192 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod11,1 s 
Převodovka
pětistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka4470 mm
Šířka1790 mm
Výška1525 mm
Rozvor2650 mm
Objem zavazadelníku534/1640 l 
Provozní hmotnost1397 kg
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky5/5
Ochrana dětí4/5
Ochrana chodců2/4
Ceny
Základní cena vozu369 980 Kč
Základní cena motorizace399 980 Kč
Cena testovaného vozu504 980 Kč