Tuto novinku pod názvem DiesOtto jsme již představovali. Jenže tehdy jsme ještě o voze neznali podrobnosti. Nyní tedy můžeme říci, že pod kapotou ohromného sedanu F700 sídlí pouze čtyřválec o objemu 1,8 l! Dvě turbodmychadla se starají o dostatečný přísun vzduchu a o ten zbytek se podělí hodně "namachrovaná" elektronika.

Vůz totiž startuje klasicky jako benzínový agregát - směs tedy zapaluje svíčka, která se snaží o co nejlepší zapálení a prohoření. Ve chvíli, kdy automobil jede ustálenou rychlostí a je dostatečně zahřátý, zvýší se střední efektivní tlak ve válcích zvýšením přísunu vzduchu a směs se začne sama vzněcovat. Nejde o detonační spalování, které si nikdo z konstruktérů nepřeje, ale o parádně zvládnutý vznět s ideálním průchodem plamene.

A jaký je výsledek - popravdě řečeno, pro nás stále ještě něco neuvěřitelného. Výkon motoru je 260 koní, točivý moment vrcholí na 400 N.m a kombinovaná spotřeba se přitom pohybuje na hranici 5,3 l na 100 km! Mercedes se chlubí, že splňuje emisní normy i Euro 6, které ještě ani nejsou definitivně schváleny. Nyní značka prezentuje jen vypouštění emisí CO2 - pouhých 127 g/km.

Ale motor není to jediné, co je na voze parádní. F700 je delší než prodloužená verze "s-klády", což je dost znát. Na první pohled to vypadá, jako by vůz seděl na zemi a neměl snad ani kola. Přední maska je totiž extrémně přiblížená k zemi.

Stejně je tomu i se zádí. Na české silnice by tohle auto rozhodně nebylo. Ale třeba někde v Německu by se manažer, kterému by portýr otevřel zadní dveře s panty u zadního sloupku, usadil do křesla jistě rád. Pak by se mohl kochat výhledem na cestu, nebo si otočit křeslo do protisměru a sledovat svou velkou televizi, na kterou se dá připojit i počítač.