Hlavní obsah

Volkswagen přestane prodávat svůj první speciální model pro čínský trh

Po téměř čtyřech úspěšných dekádách míří do důchodu oblíbený sedan Volkswagen Santana, první samostatný model německé automobilky určený pro čínský trh. S odvoláním na zdroje blízké automobilce to napsal server Automotive News. Spolu se santanou končí i model tharu nebo místní Škoda Rapid.

Foto: Volkswagen

Poslední Volkswagen Santana

Článek

Server Automotive News cituje informace z uniklých vládních dokumentů. Dle nich má být patrné, že v Číně se, podobně jako na celém světě, staly obrovsky populární SUV, které pomalu tradiční sedany vytlačují z trhu. Volkswagen Santana se přitom prodával už od roku 1983, tedy dlouhých 38 let.

Další nová Škoda, na kterou nedosáhneme. Čínský Rapid prošel modernizací

AutoMoto

V současné době se santana stále vyrábí, většina jeho dílů pak pochází přímo z Číny a montují se v závodě ve městě Yizheng, kde továrnu vlastní Volkswagen a čínská automobilka SAIC Motors. Továrna dokáže vyrobit 224 tisíc aut ročně, nicméně poptávka po SUV je tak vysoká, že santana kapacitu nenaplňuje.

Volkswagen stále oficiálně nepotvrdil, že santana v Číně končí. Vedení nicméně v nedávném prohlášení nepřímo naznačilo, že se sedany se v Číně už příliš nepočítá. „Preference zákazníků se postupně přesouvají od spalovacích aut s karoserií sedan k elektromobilům a SUV,“ uvedlo vedení VW pro agenturu Reuters.

Volkswagen chce u Wolfsburgu postavit továrnu na luxusní elektromobily

AutoMoto

Volkswagen Santana je dodnes považován za nejdůležitější model Volkswagenu v Asii. Auto se totiž v Číně stalo jakýmsi symbolem i svědkem obrovského hospodářského růstu v 90. letech, který v této, dnes už světové velmoci, stále trvá. Německá automobilka za šestatřicet let prodala v Číně šest milionů kusů santany. Ta pak vznikla na základech Volkswagenu Passat B2 a na tomto podvozku se držela první čtyři generace.

Foto: Volkswagen

Čínský Volkswagen Santana z roku 1986

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám