Hlavní obsah

Úžasný tuning BMW 5 v podání Alpiny

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Alpina je značka, která ladí BMW. Není to divize M. Není to něco jako AMG pro Mercedes. Je to malá soukromá firmička, kterou založil Bukard Bovensiepen a už od počátku je brána za špičku ve svém oboru. A BMW Alpina B5 Bi-Turbo je opravdu špička.

BEZ KOMENTÁŘE: BMW Alpina B5 BiturboVideo: Alpina

 
Článek

Kdo nezná Alpinu, ten by se měl jít rychle vzdělat. Každopádně po přečtení článku na téma Alpina B5 Bi-Turbo to určitě udělá. Alpina totiž upravila v tradičním vzoru novou pětkovou řadu.

Foto: Alpina

BMW Alpina B5 Bi-Turbo

Foto: Alpina

BMW Alpina B5 Bi-Turbo

A jaký je tradiční vzor?

  • Jednoduchý, léty prověřený a stále platný bodykit, který zahrnuje nový přední a zadní nárazník, prahy, kola.
  • Vozy Alpina známe nejvíc s hlubokou modrou metalízou. Ale v nabídce je i zelená. Jako vždy nabízí Alpina i svou specialitu – ručně malované stříbrné nebo zlaté pruhy na karoserii.
  • Luxusní interiér v nejvyšší kvalitě. Žádná komedie. Opět vše jednoduché s nejlepšími materiály, jako je kůže Nappa, čtyřzónová klimatizace, vlastní volant a modré diodové osvětlení.
  • To hlavní je ovšem naladěný vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru s výkonem 447 kW (608 koní) a s mamutím točivým momentem 800 Nm. Přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF je síla přenášena na všechna kola.
  • Extrémní výkony korespondují s výkonnostními charakteristikami – zrychlení z 0 na 100 km/h je za 3,5 sekundy a maximální rychlost je 330 km/h u sedanu a „jen“ 325 km/h u kombi.
Foto: Alpina

BMW Alpina B5 Bi-Turbo

Foto: Alpina

BMW Alpina B5 Bi-Turbo

Jak jsme už psali, vše je v exkluzivní kvalitě, která je podpořena i letitými zkušenostmi s (ne)poruchovostí těchto upravených vozidel. Nikoho by nenapadlo podezírat Alpinu z možnosti propálení pístů, přetaktování motoru nad únosnou míru…

Ovšem cena také není lidová. Sedan stojí asi 2,5 miliónu, u kombi si zákazník ještě trochu víc připlatí. V nabídce příplatkové výbavy je i zadní diferenciál s omezenou svorností (75 000 Kč), supervýkonné keramické brzdy (40 000 Kč) nebo head-up displej (27 000 Kč). Proč je auto tak zajímavé? BMW nabídne svou verzi BMW M5 až na podzim. A navíc to bude jen sedan.

Foto: Alpina

BMW Alpina B5 Bi-Turbo

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám