Hlavní obsah

Toyota vyvíjí nový typ baterie pro elektromobily, láká nižší cenou

Novinky, Marek Bednář

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Japonská Toyota pracuje na vývoji baterie pro elektromobily, která by lithium nahradila hořčíkem, a tak by byla levnější. Nyní se podařilo dosáhnout průlomu, díky kterému rapidně vzrostla energetická hustota.

Foto: Toyota

Baterie hybridní Toyoty (Ilustrační foto)

Článek

Klíčovou součástí, ale zároveň i problémem současných elektrických aut jsou lithium-iontové baterie. Protože vyžadují lithium a ve většině případů také kobalt, jsou na výrobu drahé a neekologické. Toyota si toho je vědoma a pracuje na vývoji různých jiných typů elektrických akumulátorů.

Ve spolupráci s Houstonskou univerzitou v Texasu pracuje na hořčíkové baterii, tedy na takové, v níž místo lithia zastupuje hořčík. V této snaze bylo podle automobilky dosaženo průlomu. Stojí na principu „spojení organické chinonové katody a elektrolytu, jehož základem jsou klastrové sloučeniny boru”, stojí v tiskové zprávě.

Elektromobily, které lze v Česku nabíjet nejrychleji

AutoMoto

Nejste-li zběhlí v chemii, nevadí - důležité je, že takováto hořčíková baterie má o dva řády vyšší energetickou hustotu, než předchozí baterie. A vývoj nadále probíhá, takže se všechno bude jistě ještě zlepšovat.

Kromě toho pracuje Toyota ve spolupráci s Panasonikem na lithium-iontových bateriích s tuhým, nikoliv kapalným elektrolytem. To má znamenat dvojnásobnou energetickou hustotu; jinými slovy, baterie o kapacitě 100 kWh by byla stejně velká, jako současná baterie o kapacitě 50 kWh.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám