Hlavní obsah

SUV Cayenne mohlo být kabrioletem, Porsche po dvaceti letech ukázalo prototyp

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Porsche letos slaví 20. narozeniny modelu Cayenne, a tak se dělí o dosud nezveřejněné informace z počátků prvního SUV značky. Mohlo totiž vzniknout i jako dvoudveřové kupé či kabriolet, který je coby prototyp veřejně k vidění vůbec poprvé.

Foto: Porsche

Prototyp Porsche Cayenne Cabriolet

Článek

Automobilka Porsche podle nového vyjádření začala uvažovat o výrobě různých stylů karoserie SUV Cayenne krátce po uvedení modelu v roce 2002. Tři zvažované verze byly kupé, větší vozidlo se třemi řadami sedadel a kabriolet.

Porsche tehdy postoupilo vpřed s projektem kabrioletu a postavilo neřiditelný prototyp. Společnost si nebyla jistá vzhledem zadní části, a tak designéři připravili odlišný návrh na každé straně.

Vůz má měkkou látkovou střechu táhnoucí se od A-sloupků ke zvýšené části střechy vzadu. Boční okna se směrem dolů zužují a dodávají vozidlu uhlazenější vzhled. Dvoje dveře jsou o 20 centimetrů delší, než dostal běžný Cayenne první generace.

Mission R na vlastní kůži aneb Porsche ukazuje, že budoucnost závodění není nudná ani tichá

AutoMoto

Prototyp má ručně odnímatelnou střechu. Porsche však pracovalo na mechanismu pro elektricky skládací střechu. Automobilka vytvořila počítačovou simulaci toho, jak by se zadní panel mohl otevřít a mít místo pro horní část. Řešení mělo být podobné tomu, které používá pro Porsche 911 Targa od generace 991.

Vstupu kabrioletu Cayenne do výroby podle Porsche zabránily dva faktory. Za prvé, finanční prognózy automobilky naznačovaly, že model nebude příliš ziskový. Navíc si společnost nebyla jistá, zda je design dostatečně atraktivní pro trh.

Porsche připravilo Cayenne Coupé. Překvapení střídá překvapení

AutoMoto

„SUV jako kabriolet je výzvou jak z estetického, tak z formálního hlediska,“ řekl šéf designu Porsche Michael Mauer. „SUV má vždy velkou a těžkou karoserii. Zkombinujete to s malou horní polovinou a pak odříznete střechu – získáte z toho velmi zvláštní tvary.”

Přesto takové vozy vznikly. Za vše hovoří například Nissan Murano CrossCabriolet, Range Rover Evoque Convertible nebo stále prodávaný Volkswagen T-Roc Cabrio.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám