Hlavní obsah
Všechny dosud vyrobené Škody s logem RS, pět ze sedmi modelů je, respektive bylo, sériově vyráběných. Foto: Škoda Auto

Škodovka si připomíná čtyřicetiny sportovních verzí RS

Historie vozů Škoda s přídomkem RS se začala psát v roce 1974, kdy vznikly závodní speciály 180 RS a 200 RS. Nejznámější závodní automobil se znakem okřídleného šípu je ovšem model 130 RS. Prvním novodobým modelem RS se stala Škoda Octavia RS představená v roce 2000.

Všechny dosud vyrobené Škody s logem RS, pět ze sedmi modelů je, respektive bylo, sériově vyráběných. Foto: Škoda Auto
Škodovka si připomíná čtyřicetiny sportovních verzí RS

Největších úspěchů dosáhla Škoda 130 RS na Rally Monte Carlo v roce 1977, kde obsadila první dvě místa v objemové třídě do 1300 ccm. O pohon se stará čtyřválec o objemu 1,3 litru a výkonu 103 kW (140 koní), umístěný vzadu a pohánějící zadní nápravu.

Prvním sériovým modelem s logem Rally Sport (v některých zemích kvůli ochranné známce prodávaný jako vRS, v jako victory čili vítězství) byla od roku 2000 první generace novodobé octavie. Tu poháněl přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,8 litru o výkonu 132 kW (180 koní), kombinovaný s manuální pětistupňovou převodovkou. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne první Octavia RS za 7,9 sekundy, maximální rychlost činí 235 km/h. Octavia RS první generace se vyráběla v letech 2000 až 2005.

Následovala v roce 2003 první generace Fabie RS (naftový motor měl 130 koní), druhá generace měla již benzínový motor o výkonu 180 k. [celá zpráva]

Verze RS se dočkala druhá i třetí generace octavie. [celá zpráva]

Škoda Octavia RS a 200 RS, první Škoda s logem Rally Sport.

Foto: Škoda Auto

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků