Hlavní obsah

PSA chystá ofenzivu malých elektrických dodávek

Novinky, Marek Bednář

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Značky Peugeot, Citroën a Opel v příštím roce nabídnou elektrické verze svých nejmenších dodávek. Převezmou pohonné ústrojí z platformy eCMP, tedy z vozů Peugeot e-208 a Opel Corsa-e.

Foto: Denisa Ogurčáková

Citroën Berlingo (Ilustrační foto)

Článek

Koncern PSA příští rok vstoupí na trh nejmenších elektrických dodávek, a to ve velkém. Na našem trhu, kde se v současnosti prodává Renault Kangoo Z.E. a Nissan e-NV200 a v podstatě nic víc, přibudou tři kousky – Peugeot e-Partner, Citroën ë-Berlingo a Opel Combo-e. O něco později se chystají také osobní verze všech dodávek.

Všechny novinky nabídnou 50kWh baterii a elektromotor o výkonu 136 koní, což jsou totožné parametry jako u Peugeotu e-208 a Opelu Corsa-e. Z jejich elektrického ústrojí také bude pohon dodávek převzatý. Předpokládáme tedy i možnost rychlonabíjení výkonem až 100 kW, třebaže tisková zpráva hovoří jen o dvou verzích palubní nabíječky na střídavý proud – o výkonu 7,4 nebo 11 kW.

První jízda v Opelu Corsa-e: Rozdíl je jen jeden

Testy

Oproti zmíněnému kangoo Z.E. budou novinky mít dvě výhody – o 17 kWh větší baterii, a tedy i větší dojezd na jedno nabití, a předpokládanou možnost rychlonabíjení.

Test Citroënu Berlingo 1,5 BlueHDi 130: Rodinné auto pro fanoušky dodávek

AutoMoto

Oproti e-NV200 jsou výhody stejné, ale ne tak výrazné, neboť nissan nabízí 40kWh baterii a pro rychlonabíjení používá konektor CHAdeMO, který je limitován nabíjecím výkonem 62,5 kW.

Ceník elektro-dodávek koncernu PSA zatím není na světě, ale pro ilustraci uveďme, že kangoo Z.E. začíná na 704 tisících korun a e-NV200 na 877 tisících korun, obojí samozřejmě bez DPH. Také zatím není známo, zda Toyota nabídne elektrickou verzi svého ProAce City, která pochází ze stejné rodiny.

První jízda s Toyotou ProAce City: Paterčata jsou kompletní

AutoMoto

Elektrifikace v segmentu užitkových aut je obtížné téma, protože nabíjecí prostoje u těchto vozů můžou znamenat finanční ztráty pro jejich provozovatele, a do něčeho takového se málokdo pustí. Přesto na městský rozvoz můžou být elektro-dodávky ideální, pokud se zvládnou přes noc na depu dobít na 100 procent, a reálný dojezd na celý den práce stačí.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám