Hlavní obsah

Připravenost vozu pro výrobu je žalostná, stěžují si škodováci na novou octavii

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Poslední model octavie není podle zaměstnanců Škody Auto dostatečně připravený pro sériovou výrobu. Uvedli, že se potýkají s problematickým softwarem. Odstraňování jeho chyb je zdlouhavé, každý den se tak navyšuje rozpracovanost o stovky vozů, uvedl ve čtvrtek týdeník Škodovácký odborář. Automobilka článek v odborářském tisku odmítá komentovat.

Foto: Petr Horník, Právo

Škoda Octavia Combi 2,0 TDI DSG

Článek

Vysoká rozpracovanost nesouvisí podle zaměstnanců s dodavatelskými firmami, ale právě s problémy se softwarem a hardwarem vozů.

„Připravenost vozu do výroby je ve velmi žalostném stavu. Nová octavia i nový elektromobil Enyaq se dovyvíjí až v sériové výrobě, na tom to stojí i padá zároveň,” napsal časopis Škodovácký odborář, který cituje dopis zaměstnanců.

U předchozí generace octavie bylo podle zaměstnanců mazání chybových pamětí otázkou dvou až pěti minut, ale u nové octavie se totéž dělá 30 minut. „A to způsobuje zacpávání testovacích válců a výpravny, která nemá infrastrukturní podmínky pro tento typ vozu s takovou architekturou,” uvedl týdeník.

První jízda s novou Škodou Octavia: Superb má problém

AutoMoto

„Stále přetrvává nedostatek příslušné motorizace a navíc se k tomu přidaly velké problémy se softwarem. Nedostatek motorizace jsme se snažili v minulosti řešit zpětně výrobou A7 combi (předchozí model octavie třetí generace), ta však již byla ukončena,” napsal týdeník.

Zaměstnanci jsou prý nervózní a naštvaní, u jednoho vozu se podle Škodováckého odboráře chybová paměť mazala třeba i 3,5 hodiny. „Nikdy jsme se na hale s tímto nesetkali a je to tady pro lidi psychicky velmi ubíjející s nejistotou, co bude dál,” uvedl Škodovácký odborář.

Nová Škoda Enyaq ukazuje svítící masku, díky které ji ve tmě rozhodně poznáte

AutoMoto

Problémy podle zaměstnanců nejsou jen s novou octavií, ale také s připravovaným čistě elektrickým SUV Enyaq. „Nový elektromobil Enyaq například ani teď, v nulté sérii, není schopen pokračovat z montážní linky v přímém toku, ale musí se odstavit a až průměrně po třech hodinách věnování se problematice softwaru může pokračovat v toku na další funkční zkoušky,” píše týdeník.

„Publikovaný článek nebudeme komentovat. Nová Octavia je vůz, který našim zákazníkům nabízí nejmodernější technologie. Naše modely vylepšujeme po celou dobu jejich životního cyklu s cílem poskytnout zákazníkům spolehlivou a bezpečnou mobilitu,” sdělil na dotaz Novinek tiskový mluvčí Škody Auto ČR Pavel Jína.

Trable s eCall i dodávkou dílů

Škoda Auto v polovině května přerušila dodávky nové octavie kvůli problémům se softwarem přenášejícím data asistenta tísňového volání eCall. Dodávky opět obnovila v červnu.

Další známou překážkou ve výrobě Octavie byl v červenci nedostatek dílů. Během koronavirové pandemie se zastavila výroba u řady dodavatelů a Škoda tak musela nedokončené vozy skladovat, dodělávat je později.

Škodovce se nakupily nedokončené octavie a fabie, čeká se na díly

AutoMoto

Cena nové generace Škody Octavia začíná na 456 900 korun u typu karoserie liftback. Je to o šest tisíc korun více než u základního modelu předchozí generace. V nejlevnější základní specifikaci má octavia motor 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) s šestistupňovou manuální převodovkou.

Crossover Enyaq je prvním vozem Škody na elektrické modulární platformě MEB. Na oficiální premiéru se chystá 1. září v Praze a vozy pro zákazníky mají z Mladé Boleslavi podle dřívějších vyjádření sjíždět ještě do konce roku. Nezvykle ze stejného pásu, jako konvenční automobily, což si vyžádalo velké úpravy výrobního procesu.

První jízda se Škodou Enyaq: Jedna z největších revolucí v historii značky

AutoMoto

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává 39 000 lidí, z toho v ČR téměř 34 000.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám