Hlavní obsah

Škodovce se nakupily nedokončené octavie a fabie, čeká se na díly

Právo, Radek Plavecký

Za výrobními linkami na parkovištích automobilky Škoda Auto v Mladé Boleslavi se hromadí nedodělaná auta. Stále ještě kvůli koronavirové pandemii se některým, hlavně zahraničním dodavatelům autodílů nepodařilo vrátit výrobu do původních kolejí.

Foto: Petr Horník, Právo

Škoda Octavia Combi (ilustrační foto).

Článek

Problémy byly podle dřívějších informací hlavně na severu Itálie. Na součástky a definitivní dokončení tak čekají tisíce octavií, ale i fabie. „Je to běžná repasní věc. Během pár dní dodavatelé doplní dodávky, které nestihli,“ řekl Právu ředitel českého zastoupení Škody Auto Luboš Vlček, podle něhož se v řádu několika dní odstavená auta dokompletují.

Lhůty to nezbrzdí, ujišťuje výrobce

Magazín Škodovácký odborář koncem minulého týdne upozornil, že počet nekompletních vozů se stále zvyšuje. Mají podle něj kvalitativní nedostatky těsnění a z dílů chybějí například skupinová světla a sedačky. Minulé pondělí tak bylo přes čtyři tisíce nekompletních octavií. Některé nedostatky se výrobce rozhodl řešit na místě přesčasem repasních pracovníků. Teď vše brzdí i celozávodní dovolená, i když ani to podle Vlčka není výrazný zásah do dodacích lhůt vozů.

Kam bude nový šéf Škodu směrovat? Odborářský týdeník spekuluje

AutoMoto

„Během naší dovolené mají alespoň dodavatelé čas na doplnění dodávek. Jedná se o zpoždění několika dní, dodací lhůty se neprotahují, protože je to ve výrobním toku snadno dostižitelné,“ ujistil Vlček.

Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia (ilustrační foto).

Jeho slova potvrzují i oficiální dealeři Škody, kteří se teď snaží dohnat prodeje zabrzděné epidemií a přerušením výroby i zavřením jejích poboček. „Do června byly prodeje slabší, lidé si odebrali objednaná auta, ale nové objednávky nebyly. Nikdo ze zákazníků však ani nezrušil objednávku,“ řekl Právu jeden ze středočeských prodejců tuzemské značky.

Škoda poodhalila interiér Enyaqu

AutoMoto

Počínaje červnem po rozvolnění restrikcí se podle něj začaly objednávky aut znovu objevovat a dodací lhůty se nijak výrazně neliší od situace, jaká byla před vypuknutím pandemie.

„Lidé opět začali chodit a nové objednávky zase máme. Vyprodali jsme skladové zásoby, a když zadáme objednávku do výroby, tak například octavii dáme zákazníkovi za pět až sedm týdnů. Může se stát, že je nějaký výjimečný výpadek, pak je to nejvýše tři a půl měsíce, ale pro modely Octavia, Scala nebo Fabia platí dodací lhůty dva až tři měsíce,“ potvrdil prodejce.

Delší čekací doba je podle něj například na velké kodiaqy. Tam se čeká i více než půl roku, ale tato situace panovala i loni.

Reklama

Související články

SPECIÁL: 20 let Škody Fabia

Rok 1999 byl pro Škodu velmi důležitou dobou, a to kvůli modelu, který si řada zákazníků pochvaluje dodnes – první Fabii. K jejímu 20letému výročí zahájení...

Za volantem Škody Slavia

Nejnovější vůz studentů SOU strojírenského Škody Auto hrdě nosí označení „spider”, ovšem je třeba ho brát jako výstavní exponát spíš než auto, které má...

Výběr článků

Načítám